kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

همه معلولان تا پایان سال تجهیزات توانبخشی می‌گیرند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشورگفت: ‌تا پایان سال جاری هیچ معلولی را نخواهیم داشت که وسایل و تجهیزات توانبخشی نداشته باشد.


به گزارش ایسنا، حسین نحوی نژاد افزود: چنانچه بخواهیم تمامی معلولان را به وسایل کمک توانبخشی روز با فناوری‌های نوین و جدید تجهیز کنیم نیازمند 140 میلیارد تومان اعتبار هستیم اما رویکرد ما این نیست.
نحوی نژاد در ارتباط با دستور رئیس جمهور مبنی بر تامین وسایل کمک توانبخشی برای تمامی معلولان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: پیرو دستور رئیس جمهور، نیازهای اولیه معلولان را شناسایی و آمار آنها را از استان‌ها دریافت کرده‌ایم و در حال حاضر برآوردهای لازم در این خصوص انجام شده است.
وی تصریح کرد:‌ معتقدم نیازی نیست که تمامی معلولان از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در وسایل توانبخشی بهره مند شوند، بلکه عده قلیلی از آنها نیازمند این وسایل همچون عصای هوشمند، ویلچر هوشمند و غیره هستند.
نحوی نژاد از حمایت تولید کنندگان داخلی در تجهیز این وسایل کمک توانبخشی خبر داد و گفت: برای تامین تجهیزات توانبخشی، حمایت از تولید کنندگان داخلی را در دستور کار قرار داده‌ایم همچنان که به علت کم شدن هزینه تمام شده، خریدها به صورت متمرکز و کشوری انجام خواهند شد نه غیرمتمرکز (استانی).