kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
تا پایان امسال

نمایشگاه‌های خودرو از تهران می‌روند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اعلام راه‌اندازی سرزمین ایرانیان ویژه فروش خودروهای صفر و وارداتی گفت: تا پایان سال 94 تمام نمایشگاه‌های خودروی تهران به خارج از شهر منتقل می‌شوند.


رضا قدیمی در نشست خبری دیروز خود با اشاره به اقدامات یکساله گذشته این شرکت برای جمع‌آوری و ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو در تهران گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بر خروج نمایشگاه‌های خودرو از تهران اصرار دارد و تمام تلاش خود را برای انجام این کار به کار گرفته است.
وی با بیان اینکه حداقل فضا برای فعالیت در نمایشگاه خودرو باید بالای 100 متر باشد، افزود: این در حالی است که در برخی نقاط تهران نمایشگاه‌داران در فضاهای 10 تا 20 متری فعالیت می‌کنند که همین موضوع مشکلات زیادی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.
وی افزود:  به همین دلیل شهرداری تهران در نخستین اقدام، توسعه مراکز خرید و فروش خودرو را در دستور کار خود قرار داد به نحوی که تعداد مراکز خرید و فروش خودرو از دو مرکز به پنج مرکز افزایش یافت و ظرفیت این مراکز نیز 10 برابر گذشته شد.وی افزود: با افتتاح مرکز چیتگر با 20 هکتار، مرکز خاوران با هشت هکتار و مرکز شهید دوران با چهار هکتار اقدامات گسترده‌ای برای توسعه مراکز خرید و فروش خودرو در شهر تهران صورت گرفت، چرا که هم‌اکنون هر خانواده ایرانی چندین خودرو دارند.
وی در ادامه نشست خبری خودبا تاکید بر اینکه در سایر کلانشهرهای دنیا نیز، نمایشگاه‌های خودرو به خارج از شهر منتقل می‌شوند، گفت: متاسفانه در برخی از خیابان‌های شهر تهران شاهد بودیم که نمایشگاه‌داران این خیابان‌ها را انحصاری کرده و توجهی نیز به هشدارها و اخطارهای داده شده نداشتند و در نهایت اقدامات سلبی در دستور کار قرار گرفت، چرا که ما باید رضایت شهروندان را فراهم می‌کردیم.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های مراکز خرید و فروش خودرو در شهر تهران گفت: این مراکز با حضور کارشناسان و همچنین پلیس راهور اصالت و میزان سلامت خودرو را تعیین و تایید می‌کنند و شهروندان می‌توانند با خیال آسوده خودروی مورد نظر خود را بخرند.
وی اضافه کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای ساماندهی فروش خودروهای صفر خارجی نیز پیگیری‌های لازم را در دستور کار خود قرار داد و بدین ترتیب تصمیم جدیدی را برای راه‌اندازی مرکزی تحت عنوان شهر خودرو ویژه خودروهای صفر و وارداتی نمود.
قدیمی بیان داشت: با توجه به تصمیم جدید شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، از بخش خصوصی دعوت شد و در نهایت سرزمین ایرانیان به فاصله نزدیک شهر تهران و بعد از شهر جدید پرند با امتیازات ویژه برای این امر مهم پیش‌بینی شد.مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: سرزمین ایرانیان و سرزمین فروش خودروهای صفر خارجی دارای امتیازات ویژه‌ای است که از آن جمله می‌توان به نداشتن عوارض گمرکی خودروها اشاره کرد.وی تصریح کرد: در این مجموعه این فرصت برای خریداران فراهم شده تا قبل از خرید، خودروی مورد نظر خود را در بزرگ‌ترین پیست دنیا در این مجموعه تست کنند.
قدیمی گفت:‌ در سرزمین ایرانیان علاوه بر امتیازات در نظر گرفته شده اقدامات دیگری نیز از جمله حضور گمرک ایران، مراحل ترخیصی، بانک و همچنین مرکز شماره‌گذاری پیش‌بینی شده است.وی تصریح کرد: سرزمین ایرانیان علاوه بر فروش خودروهای صفر خارجی و وارداتی تسهیلات ویژه‌ای را نیز برای خانواده‌ها در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به وجود مجموعه‌های تفریحی، ورزشی، خرید و... اشاره کرد.مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مجموعه سرزمین ایرانیان انحصاری نیست و این آمادگی وجود دارد که سایر سرمایه‌گذاران چنانچه مایل باشند در سراسر شهر سرمایه‌گذاری‌هایی را به این شکل انجام دهند و شهرداری تهران نیز حمایت‌های لازم را از آنها انجام خواهد داد.
قدیمی تصریح کرد: به زودی و طی فرآیند پیش‌بینی شده انتقال نمایشگاه‌داران خودروهای صفر خارجی به سرزمین ایرانیان و شهر خودرو صورت خواهد گرفت و در نحوه واگذاری، اولویت با کسانی است که پروانه کسب فعال در شهر تهران داشته باشند.وی تصریح کرد: هزینه پروژه از جمله زمین و ساخت سرزمین ایرانیان توسط بخش خصوصی تامین شده است و شهرداری در این زمینه فقط نظارت خواهد داشت.به گفته موسوی سرمایه‌گذار و موسس پروژه شهرک سرزمین ایرانیان در این مجموعه کاربری از جنس شهربازی، پارک آبی، اتومبیلرانی، زمین گلف و هتل در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه 186 هکتار از این مجموعه به فعالیت فروش خودروهای صفر خارجی و وارداتی اختصاص داده شده است.