kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

لاشه هواپیمای گمشده پیدا شد

مقامات اندونزیایی اعلام کردند یک هواپیمای جست‌وجوگر محل قرار گرفتن لاشه هواپیمای مسافربری را که در این کشور ناپدید شده بود، مشخص کرد.


به گزارش آسوشیتدپرس، مسئولان اندونزیایی در این باره گفتند لاشه این هواپیمای مسافربری در فاصله 12 کیلومتری شهر «اوکسیبیل» پیدا شده است.برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیما با کوه برخورد کرده است و تمام سرنشینان آن مرده‌اند.اداره پست اندونزی نیز اعلام کرد هواپیمای مسافربری که روز یکشنبه در منطقه‌ای دورافتاده در شرق این کشور سقوط کرد، حامل حدود نیم میلیون دلار پول نقد بود.
رئيس اداره پست جایاپورا، مرکز استان پاپوای اندونزی به بی‌بی‌سی گفت که این پول‌ها که در چهار کیسه حمل می‌شد، بخشی از کمک‌های دولتی برای مردم فقیر منطقه بود.به گفته «هنری بامانگ سولیستیو» رئیس آژانس ملی جست‌وجو و نجات اندونزی زمانی که هواپیمای جست‌وجوگر، لاشه هواپیمای سقوط کرده را پیدا کرد، ستونی از دود هنوز از لاشه آن در حال برخاستن بود.
وی افزود: شرایط نامناسب آب و هوایی و مسیر دشوار باعث شده است عملیات امداد به سختی انجام شود.
گفتنی است روز یکشنبه سازمان امداد و نجات اندونزی اعلام کرد که یک هواپیمای خطوط داخلی این کشور با 54 مسافر در استان پاپوآ ارتباط خود با مرکز کنترل ترافیک هوایی اندونزی از دست داده و ناپدیده شده است.
این سازمان همچنین اعلام کرد که این هواپیما متعلق به شرکت «تریگانا» بوده که در آن 44 بزرگسال، پنج کودک و پنج خدمه حضور داشتند.