kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
در پاسخ به اظهارات حجتی عنوان شد

صنایع لبنی: لجبازی نمی‌کنیم، شرایط بازار کشش افزایش قیمت ندارد

نایب رئيس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در واکنش به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که صنایع در مورد اجرای مصوبه خرید شیر خام لجبازی نمی‌کنند، گفت: صنایع بدشان نمی‌آید قیمت محصولاتشان را افزایش دهند، اما بازار کشش ندارد.


محمد فربد در گفت‌وگو با فارس و در واکنش به اظهارنظر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه صنایع در اجرای مصوبه خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان لجبازی می‌کنند، گفت: ایشان به صنعت لبنیات آشنا نیستند و در این مورد اشتباه می‌کنند.
وی با بیان اینکه ما قادر به تغییر برداشت آقای وزیر از صنایع لبنی نیستیم، افزود: صنایع بدشان نمی‌آید که محصولاتشان را گران بفروشند، اما بازار کشش افزایش قیمت ندارد.
نایب رئيس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: تبدیل بخشی از شیرخام مازاد دریافتی به شیرخشک توسط صنایع کوچک از همکاری صنایع با تولیدکنندگان را دارد و کجای این کار به معنای لجبازی است؟
فربد افزود: به دلیل اینکه امکان فروش محصولات لبنی در بازار به اندازه شیر تحویلی وجود ندارد، صنایع همواره بخشی از شیر مازاد دامداران را خریداری و به شیرخشک تبدیل می‌کنند و اگر چه این کار به نفع صنایع نیست، ولی در راستای همکاری با تولیدکنندگان اقدام به چنین کاری می‌کنیم.
نایب رئيس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی با تاکید بر اینکه دولت برای حل مشکل دامداران باید به آنها یارانه پرداخت کند، گفت:‌ آمار دقیقی از میزان تبدیل شیرخام به شیرخشک ندارم، اما این شیرخشک‌ها در آینده‌ای نامعلوم به مصرف صنایع مختلف خواهد رسید و انباشت آن به نفع صنایع لبنی نیست.
وی افزود: قیمت تمام شده شیر خشک 10 هزار تومان است، ولی شرکت‌ها قادر به فروش به این قیمت نیستند.
وی با اشاره به رکود بازار محصولات صنایع لبنی تصریح کرد: اگر وزیر کشاورزی یک هفته در صنایع لبنی حضور یابد، متوجه می‌شود که این صنعت با مشکلات عدیده‌ای روبروست.
وی با تاکید بر اینکه صنایع لبنی از دولت می‌خواهد که با پرداخت یارانه تا پایان امسال از دامداران حمایت کند گفت: امیدواریم در سال آینده رکود حاکم بر صنایع لبنی رفع شود.
نایب رئيس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد:‌ در حال حاضر شیر خام از دامدار به طور متوسط به قیمت 1250 تومان خریداری می‌شود.
بنابراین گزارش: روز یکشنبه وزیر جهاد کشاورزی با ابراز ناراحتی از عدم اجرای مصوبه تیر ماه سال گذشته مبنی بر خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان توسط صنایع لبنی گفت: من از این موضوع بسیار رنج می‌برم، چرا که صنایع در اجرای این مصوبه لجبازی می‌کنند.