kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
وزیر ورزش و جوانان بار دیگر تاکید کرد

مدیران متخصص و توانمند به ورزش کمک کنند

وزیر ورزش و جوانان معتقد است که حضور غیرمتخصص‌ها به ورزش آسیب زده و وزارت ورزش و جوانان در این راستا قرار است به زودی لایحه «سازمان نظام تخصصی ورزش» را به مجلس بفرستد تا این دغدغه‌ها کمتر شود.

سرویس ورزشی-

طی دوره‌های مختلف افرادی سکان‌دار هدایت بخش‌هایی از ورزش ایران شدند که تجربه کافی در این عرصه را نداشتند و یا به واسطه داشتن لابی‌های قوی و یا سرمایه، خود را به ورزش ایران تحمیل کردند.
البته در معدود مواردی افرادی که از جنس ورزش نبودند نیز حضوری موفق‌آمیز در این عرصه داشتند، اما حضور مدیران غیرمتخصص در ورزش آن‌قدر به این عرصه لطمه زده که شکی برای کسی باقی نمانده که ورزش باید به متخصصان واگذار شود. این اتفاقات در نهایت وزارت ورزش و جوانان را بر آن داشت تا به فکر تحول اساسی برای جلوگیری از حضور افرادی در مدیریت ورزش کند که فاقد تجربه، توانایی و البته تخصص لازم هستند.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان درتازه‌ترین صحبت‌های خود بر لزوم حضور افراد توانمند در عرصه ورزش تاکید کرد و گفت: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مدیران متخصص و توان‌مند که خود در بدنه ورزش بوده‌اند و یا شناخت بالایی از این حوزه دارند، ‌به ورزش ایران کمک کنند.
او ادامه داد: برای آنکه بتوانیم هرچه بیشتر از حضور افراد متخصص و کارآمد در ورزش ایران بهره ببریم لایحه «سازمان نظام تخصصی ورزش» را به زودی به مجلس می‌فرستیم و امیدواریم این لایحه مورد تصویب مجلس قرار گیرد.
گودرزی با بیان اینکه علاقه سیاسیون برای حضور در عرصه ورزش گاهی سبب به وجود آمدن مشکلات جدی شده،‌ اظهار کرد: گاهی سیاسیون از ورزش برای رسیدن اهداف خود بهره می‌بردند و از آن استفاده ابزاری می‌کنند که این امر مشکلات بسیاری برای ورزش به وجود آورده است. با به تصویب رسیدن این لایحه‌ می‌توانیم در چارچوب‌های مشخصی شاهد حضور مدیران متخصص ورزشی باشیم.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: البته گاهی در مورد اینکه برخی افراد می‌توانند آورده‌ای نظیر سرمایه برای ورزش ایران داشته باشند نیز مطرح می‌شود که ما معتقدیم باید این کمک‌ها بازهم در چارچوب باشد و سبب لطمه به ورزش نشود. البته گاهی حتی این آورده‌ها نیز نتوانسته برای ورزش ایران مفید باشد. او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است لایحه «سازمان نظام تخصصی ورزش» برای تصویب و اجرایی شدن با مخالفت‌هایی همراه شود، گفت: در دولت مخالفتی با این لایحه وجود ندارد و اگر مخالفت احتمالی هم در این زمینه وجود داشته باشد در مجلس صورت می‌پذیرد. البته امیدوارم نمایندگان مجلس با این لایحه موافقت کنند و آن را به عنوان قانون تصویب کنند.
تاکید دوباره بر استفاده از صاحب‌نظران
این برای چندمین بار است که وزیر ورزش و جوانان به استفاده از مدیران متخصص در ورزش تاکید می‌کند. گودرزی چندی قبل هم در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: ما از سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه ورزش استقبال می‌کنیم اما معتقدیم مدیریت ورزش را باید به پیشکسوتان و صاحب‌نظران سپرد. افراد صاحب‌نظر و پیشکسوت می‌توانند به صورت تخصصی به امور ورزشی بپردازند و این بخش را به خوبی اداره کنند.  وی همچنین تاکید داشت: گروه‌های مختلفی علاقمند ورود به عرصه ورزش هستند. البته نگاه این افراد به ورزش توسعه‌ای است اما نباید جمعیت آنان آنقدر زیاد شود که به اصطلاح صاحب خانه را از خانه بیرون کنند. به همین دلیل، این وزارتخانه نگاهی ویژه به پیشکسوتان و صاحب‌نظران ورزشی خواهد داشت.