kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان - برزیل

دفاع مقتدرانه ایران از عنوان قهرمانی با کسب 6 مدال

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در حالی با قهرمانی شاگردان محمد طلایی به پایان رسید که رقبای روسی در رقابت‌های امسال به فکر جبران ناکامی سال گذشته بودند اما در نهایت باز هم ناکام ماندند.


تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان در شرایطی برای دومین سال پیاپی به عنوان قهرمانی جهان دست یافت که امسال تیمی جوان‌تر از سال قبل راهی سالوادور باهیا برزیل کرده بود. با وجود این تیم ایران در این مسابقات با کسب 62 امتیاز بالاتر از آذربایجان و روسیه ایستاد تا برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شود.
در این مسابقات شاگردان طلایی نشان دادند که فاصله زیادی با روس‌ها پیدا کرده‌اند. البته روس‌ها برای رقابت‌های امسال برنامه‌ریزی متفاوت و جدی‌تری داشتند و برای جبران ناکامی سال گذشته و پس گرفتن جام قهرمانی از ایران به شهر سالوادور برزیل آمدند که باز هم با دست خالی راهی خانه شدند.
در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان بیش از ۴۰ کشور دنیا حضور داشتند که در نهایت تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، چهار نقره و ۶۲ امتیاز قهرمان شد و برای نخستین بار در تاریخ برای دوسال پیاپی به مقام قهرمانی جهان دست یافت. ایمان صادقی و مجتبی گلیج صاحب مدال طلا شدند و علیرضا گودرزی، رضا مظفری، سید ایمان حسینی و امین طاهری به مدال نقره دست یافتند. آزادکاران پرافتخار کشورمان در رقابت‌های جهانی سال گذشته در کرواسی نیز پس از 19 سال به عنوان قهرمانی رسیده بودند.شاگردان طلایی ساعت 4 بامداد پنجشنبه 29 مرداد به کشورمان باز می‌گردند.
گلایه طلایی از بی‌توجهی مسئولان
محمد طلایی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از کسب دومین قهرمانی پیاپی تیم کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با بیان اینکه من توقع 4 مدال طلا داشتم اما به هر شکل کشتی جنگ لحظه‌هاست اظهار داشت: ما سال قبل نیز قهرمان جهان شدیم و به اعتقاد من زمانی‌که عرق کارگر خشک نشده باید مانند روسیه و آذربایجان از خجالت کشتی‌گیر در بیاییم.
وی افزود: باید مسئولان دلسوزانه‌تر برخورد کنند و در این مدت و پس از قهرمانی سال قبل این تیم در جهان حتی یک نشست و جلسه نیز برگزار نشد تا دل کشتی‌گیران خوش باشد. هنوز جوایز سال قبل پرداخت نشده و من به شدت از این موضوع به خاطر کشتی‌گیران ناراحت هستم چون این موضوع باعث کاهش علاقه جوانان و نوجوانان به کشتی می‌شود و اثر خوبی روی آنها ندارد.
* رده‌بندی تیمی:1- ایران 62 امتیاز، 2- آذربایجان 58 امتیاز، 3- روسیه 49 امتیاز، 4- آمریکا 40 امتیاز - 5- هند 30 امتیاز، 6- بلاروس 21 امتیاز، 7- قزاقستان 20 امتیاز، 8- ژاپن 18 امتیاز، 9- ترکیه و گرجستان 18 امتیاز