kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

قطع 3 هزار اصله درخت 30 ساله در وردآورد

بالغ بر 45 هزار مترمربع از فضای سبز منطقه 21 تهران طی 6ماه گذشته نابود شد.

وردآورد- خبرنگار کیهان:

به دنبال این اقدام 3 هزار اصله درخت با قدمت بالای 30 سال قطع و اراضی مذکور پس از دیوارکشی به ارتفاع حدود سه و نیم متر محصور شد.
براساس این گزارش، این اراضی که در تملک شهرداری تهران است 30 سال پیش توسط سازمان بوستانها و فضای سبز تهران درختکاری شده بود و گفته می‌شود که با قطع درختان قرار است در آن که شامل 4 پلاک است ساخت و ساز انجام شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، بازگیر مدیرکل حفاظت محیط‌زیست تهران در فروردین‌ماه سال جاری در نامه‌ای به شهردار سابق منطقه 21 واقع در وردآورد با اشاره به قطع درختان این اراضی و دیوارکشی منطقه از وی خواسته بود از تغییر کاربری زمین مورد نظر خودداری کند. این در حالی است که علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران رای کمیسیون ماده هفت را که در فروردین ماه سال جاری تنها برای یک پلاک از 4 پلاک تصرف شده صادر شده بود را جهت اجرا به شهرداری منطقه ابلاغ کرد.
در این ابلاغیه آمده است که 5 برابر خسارت ریالی وارده به فضای سبز باید به حساب سازمان بوستانها واریز و چهار برابر درختان قطع شده در محل، درخت کاشته شود اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از اجرای این رأی در محل مذکور مشاهده نشده است و پیگیری‌های خبرنگار کیهان از مسئولان شهرداری منطقه 21 درباره نحوه اجرای این رای تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.  اینکه چرا و به چه علت در مکاتبات انجام شده، و حکم صادره از سوی کمیسیون ماده، هفت فقط به یک پلاک از چهار پلاک که یک چهارم از کل مساحت زمین‌ها و فضای سبز نابوده شده اشاره شده سوالی است که در پیگیریهای انجام گرفته پاسخی به آن داده نشد! آخرین اخبار رسیده در چند روز گذشته حکایت از آن دارد که ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط پیگیریهای خود را برای سه پلاک پنهان مانده که شامل سه چهارم از کل زمین است و بیشترین تخریب فضای سبز نیز در آن قسمت صورت گرفته را آغاز کرده‌اند.
به گفته منابع آگاه، در  حال حاضر مجوز احداث شش‌هزار مترمربع سوله صنعتی در زمین‌های مذکور صادر شده است. طبق نظر کارشناسان قیمت پایه یک متر مربع از این زمین‌ها یک میلیون تومان اعلام شده است.
مجوز دیوارکشی این اراضی از سوی معاونت شهرسازی شهرداری صادر و توسط بخش خصوصی دیوارکشی شده است.