kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید در 31 استان و 22 کشور

سرپرست سازمان خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از آغاز دهه جشن‌های زیرسایه خورشید در 250 شهر از 31 استان کشور و در 50 شهر از 22 کشور جهان توسط کاروان‌های رضوی همزمان با دهه کرامت خبر داد.


علی‌اکبر عصارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشورهایی از جمله لبنان، اندونزی، عراق، افغانستان، نیجریه، مالزی، تایلند، روسیه، پاکستان، هند، ایالات کالیفرنیا آمریکا و برخی کشورهای اروپایی میزبان جشن‌های زیر سایه خورشید هستند. وی گفت: 300 تشکل مدیریت کاروان‌های رضوی را برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت بر عهده دارند و در مجموع 192 خادم حرم مطهر رضوی و 45 مبلغ مذهبی اعضای کاروان‌ها را تشکیل می‌دهند. سرپرست سازمان خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: هر کاروان متشکل از چهار خادم و یک مبلغ مذهبی است که به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی به شهرهای مختلف در داخل و خارج از کشور رفته و میهمان مردم آن شهر برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت می‌شوند. وی ادامه داد: همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با حضور نخستین کاروان تبلیغی رضوی از شهر مقدس قم آغاز شد. عصارنیا گفت: نخستین کاروان زیر سایه خورشید از 24 مرداد به مدت چهار روز در قم حضور یافته و به دیدار مراجع عظام تقلید و مسئولین در آن استان رفتند. وی بیان کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید تا پایان دهه کرامت در 31 استان و 22 کشور با همکاری تشکل‌های مردمی به ویژه جوانان جشن‌های زیر سایه خورشید را برگزار می‌کنند.
از یکم تا یازدهم ذی‌القعده برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور ماه، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامیده شده است.