kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

روسیه 6 جنگنده پیشرفته میگ 31 تحویل سوریه داد

همزمان با تحویل تسلیحات پیشرفته روسی به سوریه، سخنگوی کرملین در واکنش به ادعاهای مخالفان سوریه مبنی بر تغییر موضع مسکو در قبال نظام سوریه تاکید کرد که مسکو در قبال سوریه تغییر موضع نداده و همچنان حامی بشاراسد است.

سرویس خارجی -

روسیه برای پشتیبانی از سوریه در برابر تهدیدات ترکیه و ائتلاف ضدسوری تسلیحات پیشرفته از جمله شش فروند جنگنده «میگ 31» مافوق صوت در اختیار این کشور گذاشت.
این جنگنده‌ها دارای توانمندی بالایی است و موجب تقویت توان دفاعی سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری به ویژه پس از تحرکات ترکیه در مرزهای سوریه خواهد شد.
این هواپیماها شش موشک دور برد حمل می‌کنند و از موشک‌های هدایت شونده میان‌برد نیز بهره می‌برند و می‌توانند در آن واحد 24 هدف را شناسایی و تعقیب کنند.
مسکو همزمان با تحویل این تسلیحات در واکنش به ادعای اخیر ائتلاف مخالفان سوریه که مدعی شده‌اند روسیه برای استقبال از بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه آماده نیست اعلام کرد، چنین اظهاراتی بیانگر موضع روسیه نیست بلکه برعکس روسیه آماده است تا هر زمان که اسد بخواهد از وی میزبانی کند.
سخنگوی کرملین گفت: «همکاری میان مسکو  و دمشق علیه تروریسم در بالاترین سطح خود قرار دارد و روسیه توافق کامل با سوریه در تمامی مسائل دارد.»
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کارشناسان منطقه معتقدند تحویل تسلیحات پیشرفته به سوریه پیام‌های متعددی در بردارد از جمله موجب تقویت ارتش سوریه خواهد شد و با توجه به تلاش‌های ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه این توانمندی می‌تواند حالت بازدارندگی ایجاد کند.
پیام روسیه به آمریکا
به گفته برخی کارشناسان این موضوع واکنش روسیه به بحران سازی‌های طرف مقابل مخصوصا آمریکا و ترکیه است و حاوی پیامی قوی مبنی بر مقابله با کسانی است که می‌خواهند از خطوط قرمز عبور کنند.
به گزارش شبکه خبری العالم، روسیه می‌خواهد بگوید با توجه به تعامل دوگانه غرب در مقابله با تروریسمی که کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، حمایت این کشور از سوریه همچنان ادامه دارد و به تقویت توان دفاعی این کشور در محور مقاومت برای مقابله با تروریسم ادامه می‌دهد.
العالم افزود: «این اقدام در مسیر ایجاد ائتلافی جدید برای نابودی تروریسم است.»
از سوی دیگر «عمر اوسی» نماینده پارلمان سوریه اعلام کرد احتمال یورش زمینی ترکیه به سوریه طی چند هفته آینده وجود دارد.
وی افزود، هدف ترکیه از پیوستن به ائتلاف ضدداعش نمایشی بزرگ برای ضربه زدن به کردها است.
حمله
به بلندی‌های جولان
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» چاپ رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده که تل‌آویو خود را برای حمله به بلندی‌های جولان آماده می‌کند.
بنابر ادعای این روزنامه با توجه به احتمال حمله نیروهای سوری به اسرائيل از ناحیه جولان، رژیم اسرائيل در تلاش است که خود را برای مقابله با این حملات آماده کند.»!
به گزارش تسنیم، کانال دوم تلویزیون اسرائیل گزارش داد ارتش این رژیم هفته گذشته تمرین گسترده‌ای را در سطح گردان‌ها در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کرد که در چارچوب این تمرین امکان اجرای عملیات زمینی محدود داخل خاک سوریه در پاسخ به آنچه «عملیات تیراندازی به سمت سرزمین‌های اشغالی» خوانده شد، مورد ارزیابی قرار گرفت.
سایر رویدادها
* فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفت، گزارش‌های خوشبینانه درباره روابط دمشق و ریاض صحت ندارد.
رزمندگان حزب‌الله 15 نفر از عناصر جبهه تروریستی النصره را در حومه دمشق به هلاکت رساندند.
* تروریست‌های تکفیری برای جبران شکست‌های پی‌درپی خود شهرک‌های شیعه‌نشین از جمله فوعه و کفریا را بازهم گلوله‌باران می‌کنند.