kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
به رغم تهدیدات نظامی پیونگ‌یانگ

کره‌جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را آغاز کردند

ده‌ها هزار سرباز آمریکایی و کره‌جنوبی در حالی روز گذشته رزمایش نظامی مشترک خود را در کره‌جنوبی آغاز کردند که کره‌شمالی پیش از این تهدید کرده بود در صورت شروع این رزمایش به آمریکا حمله خواهد کرد.



 بعداز آنکه هفته گذشته 3 مین کره‌شمالی در مرز دو کره منفجر و دو افسر گشت کره‌جنوبی مجروح شدند، تنش‌ها میان دو کره باز هم افزایش یافت. همزمانی انفجار مین‌ها با اعلام برگزاری رزمایش مشترک بین آمریکا و کره‌جنوبی نیز این تنش را به اوج خود رساند.کره‌شمالی پیش از این تهدید کرده بود که اگر واشنگتن رزمایش مشترک با کره‌جنوبی را لغو نکند، پیونگ یانگ  آماده بکارگیری جدیدترین سلاح‌هایش که برای جهان ناشناخته هستند، خواهد بود.
اما با وجود تهدیدات کره‌شمالی وزارت دفاع کره جنوبی دیروز (دوشنبه) از شروع رزمایش مشترک سئول- واشنگتن خبر داد و اعلام کرد  که این رزمایش نظامی مشترک تا ۲۸آگوست(6شهریور) یعنی ۱۱ روز دیگر ادامه خواهد داشت. براساس این گزارش بیش از ۵۰هزار سرباز ارتش کره‌جنوبی و ۳۰ هزار نظامی آمریکایی در این رزمایش سالانه مشارکت دارند. بخش زیادی از این رزمایش با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای انجام خواهد شد؟
 همزمان با شروع این رزمایش، یک مقام نظامی کره‌جنوبی نیز اعلام کرد که «کره‌شمالی بلندگوهای مرزی خود را به سوی کره‌جنوبی بازگشایی کرد.» این اقدام کره‌شمالی در تقابل با اقدام مشابه سئول برای جنگ رسانه‌ای علیه پیونگ یانگ، صورت می‌گیرد.
دو کشور 11 سال پیش از این توافق کرده بودند به جنگ تبلیغاتی روانی علیه یکدیگر پایان دهند اما وقایع اخیر منجر به آغاز دوباره این نوع تنش‌ها میان دو کشور شده است. وقوع چنین تنش‌هایی می‌تواند به جنگ نظامی میان دو همسایه نیز منجر شود
دو کره پس از جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی هیچ‌گونه قرارداد صلحی را امضا نکرده‌اند.