kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

چهار سوی پنج قاره


  خروج پاتریوت‌های آمریکا از ترکیه
درپی تصمیم آلمان و هلند برای پایان مأموریتشان در جنوب ترکیه و تصمیم این دو کشور برای خروج پاتریوت‌های خود از این کشور وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که تصمیم دارد سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را از خاک ترکیه خارج کند.
وزارت خارجه آمریکا خطاب به دولت ترکیه اعلام کرد که واشنگتن زمان استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت را پس از پایان مدت مأموریت تمدید نخواهد کرد.
درگیری حامیان الاسیر با نیروهای لبنان
منابع لبنانی از وقوع درگیری‌ میان نیروهای امنیتی لبنان با حامیان احمد الاسیر که در اعتراض به بازداشت وی در شهر صیدا تجمع کرده بودند خبر دادند.
احمد الاسیر معروف به شیخ فتنه که از سوی آل‌سعود حمایت‌ مالی و تسلیحاتی می‌شد و مأموریت مقابله با نیروهای حزب‌الله و ایجاد اختلاف میان اهل سنت در لبنان را برعهده داشت روز شنبه در جنوب لبنان بازداشت و به مزدوری برای آل‌سعود اعتراف کرد.
ناپدید شدن صدها نیروی امنیتی در اوکراین
نماینده ویژه رئیس‌جمهور دولت نارنجی اوکراین گفت، بیش‌از 845 نیروی امنیتی اوکراینی از آغاز عملیات ضد‌تروریستی در منطقه «دونیاس» ناپدید شده‌اند.
مرکل نباید صدراعظم شود
وزیر اقتصاد اسبق آلمان خواستار محدودیت دوره صدر اعظمی به دو دوره شده و تصریح کرد که مرکل نباید یک دور دیگر صدراعظم آلمان شود.
برخلاف مقام ریاست‌جمهوری در آلمان که تنها یک بار می‌تواند انتخاب شود، قانون اساسی آلمان برای دوره صدراعظمی هیچ محدودیتی درنظر نگرفته است. آنگلا مرکل «درحال حاضر دوره سوم صدراعظمی خود را سپری می‌کند.»
پهپادهای آمریکایی
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ارتش آمریکا قصد دارد پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین خود را طی 4 سال آینده به طور چشمگیری افزایش دهد.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که پنتاگون قصد دارد تعداد پروازهای پهپادهای خود را از 41 پرواز در روز در شرایط کنونی به بیش از 90 پرواز تا سال 2019 میلادی افزایش دهد.
یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
ده‌ها صهیونیست افراطی با حمایت نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند.
نگهبانان مسجد و جمعی از فلسطینی‌ها با سر دادن شعار الله‌اکبر در برابر صهیونیست‌ها ایستادند و از یورش آنان جلوگیری کردند که در نهایت به درگیری بین طرفین منجر شد.