امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با نماینده بان کی مون در امور یمن:
تهران از هر تلاشی برای حصول نتایج منصفانه در مسقط درباره بحران یمن حمایت میکند
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با نماینده دبیرکل، بر توقف تجاوز در یمن و تمرکز بر راهحل سیاسی تأکید کرد و گفت: تهران از هر تلاشی برای موفقیت گفتوگوهای واقعی و حصول نتایج منصفانه در مسقط حمایت میکند.
به گزارش فارس، در تماس تلفنی روز جمعه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتشبس و شروع گفتوگوهای سیاسی بین گروههای یمنی تبادل نظر شد.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت توقف سریع و فوری حملات نظامی خارجی علیه یمن و لغو محاصره انسانی که باعث تخریب زیرساختهای یمن و کشته و مجروح شدن بیش از هزاران تن از مردم بیگناه و مظلوم این کشور شده، از نقش موثر دبیرکل و اقدامات سازنده نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تشکر و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان ملل تاکید کرد.
معاون وزیر امور خارجه اﻓﺰﻭﺩ: اﻳﺮان بر توقف تجاوز و تمرکز بر راهحل سیاسی و ناکارآمدی توسل به زور تاکید دارد. تهران در مشورت مستمر با نماینده دبیرکل است و از هرگونه تلاشی در جهت موفقیت گفتوگوهای واقعی و حصول نتایج منصفانه در مسقط حمایت میکند.
ولدالشیخ احمد هم در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاشهای تهران در کمک به خروج از بحران، با برشمردن نتایج دیدارهای اخیرش با نمایندگان انصارالله در مسقط و مسئولان دولت مستعفی یمن در ریاض گفت: روند گفتوگوهای مسقط، رو به پیشرفت است و همه اطراف بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید دارند. وی افزود: پیشنویس اولیه توافق سیاسی ارائه شد و قرار است گروههای ذیربط یمنی طی روزهای آینده نقطه نظرات خود را ارائه دهند و امیدوارم این پیشنویس مورد توافق قرار گیرد.