kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
درخواست ده‌ها هزار انگلیسی از دولت

نتانیاهوی جنایتکار را هنگام ورود به لندن دستگیر کنید

شمار زیادی از مردم انگلیس با امضای طوماری از دولت این کشور خواستند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به هنگام ورود به لندن به اتهام ارتکاب جنایات جنگی دستگیر کند.


به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، بیش از چهل هزار  نفر از معترضان به حضور بنیامین نتانیاهو در انگلیس با امضای طوماری خواستار بازداشت وی به هنگام سفر به انگلیس شده و تاکید کردند که نتانیاهو در جریان جنگ 51 روزه غزه مرتکب جنایاتی شده که بر اساس قوانین بین‌المللی باید محاکمه شود.
این طومار بر روی سایت پارلمان انگلیس قرار گرفته است و هر لحظه بر تعداد آن اضافه می‌شود. نتانیاهو قرار است اوایل ماه آینده در یک سفر رسمی به انگلیس برود.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه بیش از 2200 فلسطینی بی‌گناه را که در حدود 600 نفر از آنان کودک بودند به شهادت رساند و هزاران نفر را مجروح و بی‌خانمان کرد.
در اواخر تیرماه گذشته نیز کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی انگلیس تعدادی از فرماندهان ارتش این رژیم را بازداشت و سپس آزاد کردند.
تاکنون چندین مقام صهیونیست از ترس بازداشت سفر خود به انگلیس را لغو کرده‌اند. طبق قانون انگلیس، اگر شمار کسانی که خواستار دستگیری فردی در انگلیس می‌شوند به رقم خاصی برسد، این کشور موظف به دستگیری فرد مورد نظر می‌شود.
اگرچه با توجه به روابط بسیار نزدیک لندن با تل‌آویو احتمال دستگیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به انگلیس تقریبا ناممکن به نظر می‌رسد اما این طومار نشان دهنده تنفر موجود این رژیم در میان انگلیسی‌ها، و افکار عمومی این کشور است.
گفتنی است شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن به مناسبت سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه شاهد تجمع‌ها و حرکت‌های اعتراضی علیه این رژیم و نیز در دفاع از مردم فلسطین بوده است.
در انگلیس اگر بیش از 10 هزار نفر طوماری را امضاء کنند دولت انگلیس به آن پاسخ می‌دهد و اگر به 100 هزار امضا برسد در پارلمان انگلیس به بحث گذاشته می‌شود.
سایر رویدادها
* قایق‌های نیروی دریایی اسرائیل قایق‌های ماهیگیری صیادان فلسطینی را در سواحل نوار غزه محاصره و به سمت آنها تیراندازی کردند.
* صهیونیست‌ها با نام‌گذاری میدانی در سرزمین‌های اشغالی به نام «جمال عبدالناصر» رئیس‌جمهور اسبق مصر، به شدت مخالفت کردند.
* گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس فاش کردند که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه اجساد نظامیان خود را در شهر بیت‌حانون واقع در شمال نوار غزه رها می‌کرده است.