kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

نقش وسایل گرمایشی در کاهش دردهای زانو

در افراد سالم بالا و پایین رفتن از پله‌‌ها به صورت روزمره آسیب رسان نیست اما در کسانی که مشکل زمینه‌ای زانو دارند استفاده از پله باعث تشدید درد در زانو‌ها می‌شود.
در افراد سالم بالا و پایین رفتن از پله‌‌ها به صورت روزمره آسیب رسان نیست اما در کسانی که مشکل زمینه‌ای زانو دارند استفاده از پله باعث تشدید درد در زانو‌ها می‌شود.
کیوان احدی عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی به علل بروز زانودرد در دوران جوانی اشاره کرد و گفت: درد زانو در دوره جوانی بیشتر به دنبال آسیب‌های ورزشی به سراغ افراد می‌آید. انحرافات مفصل زانو و علل نادری مانند عفونت‌‌ها و تومورهای استخوانی از دیگر عوامل درد زانو در جوانان هستند.
 فوق تخصص جراحی زانو با اشاره به اینکه بالا و پایین رفتن از پله باعث تخریب زانو نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در افراد سالم بالا و پایین رفتن از پله‌‌ها به صورت روزمره آسیب رسان نیست اما در کسانی که مشکل زمینه‌ای زانو دارند استفاده از پله باعث تشدید درد در زانو‌ها می‌شود.
احدی، عامل مؤثر دیگر در آسیب به زانو را اضافه وزن و چاقی دانست و گفت: هر یک کیلوگرم اضافه وزن به اندازه پنج کیلوگرم فشار اضافی به زانو وارد می‌کند.
چاقی عاملی است که می‌تواند دردهای مختلف در زانو را تشدید کند بخصوص در افرادی که مبتلا به ساییدگی و آرتروز هستند؛ به همین منظور کم کردن وزن راهکار اساسی برای بهبودی فرد است.
عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی در مورد کارآیی استفاده از تجهیزات گرم کننده یا سردکننده به منظور تسکین درد زانو، اظهار داشت: اگر فرد به بیماری زمینه‌ای در زانوی خود مبتلا باشد ممکن است گرما دادن به زانو باعث التیام درد شود.
احدی با بیان اینکه گرما با مکانیسم‌های مختلف از جمله افزایش گردش خون موضعی باعث کاهش درد می‌شود، گفت: این باور که کسانی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند کمتر به بیماری‌های زانو مبتلا می‌شوند، یا زندگی در محیط سرد باعث افزایش آمار ابتلا به آسیب‌های زانو می‌شود صحیح و علمی نیست.