kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
در سالروز شهادت امام‌ جعفرصادق(ع) انجام شد

برپایی مجالس عزا در سراسر ایران

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مجالس سوگواری در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور برپا شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) با برپایی محافل سوگواری در امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در عزای ششمین اختر تابناک امامت و ولایت به سر و سینه زدند و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگی امام جعفرصادق(ع) و شهادت آن امام همام را برای سوگواران بیان کردند ومداحان در رثای عزای پسر فاطمه(س) نوحه‌سرایی کردند. در مشهد مقدس زائران و مجاوران بارگاه نورانی امام‌رضا(ع) برای عرض تسلیت شهادت امام‌صادق(ع) به آن مضجع شریف مشرف و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت حرم ثامن‌الحجج(ع) روانه شدند. صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی سراسر سیاه‌پوش و مجالس عزا و سوگواری در آن برپا بود.
به گزارش خبرنگار کیهان از قم، در سالروز شهادت بنیانگذار مذهب جعفری مجالس عزا در حرم کریمه اهل بیت(س) بقاع متبرکه، مساجد، بیوت مراجع تقلید برگزار شد و دسته‌های عزاداری به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به راه افتادند و برخی مراجع تقلید برای عرض تسلیت به پیشگاه کریمه اهل بیت(س) با پای پیاده و همراه با دسته‌های عزاداری به سمت حرم آن بانوی مکرم اسلام حرکت کردند.
همچنین مجالس عزاداری امام جعفرصادق(ع) با حضور انبوه عاشقان امام‌زمان(عج) در مسجد جمکران برگزار شد و سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف شخصیت و زندگی امام صادق(ع) پرداختند. سومین حرم اهل بیت(س) در ایران نیز دیروز و دیشب میزبان انبوه محبان این خاندان بود که برای عرض تسلیت و اقامه عزای ششمین امام شیعیان به بارگاه شاهچراغ مشرف شده بودند. مجالس عزاداری این امام همام در سایر اماکن متبرکه استان فارس، مساجد و تکایا و حسینیه‌ها برگزار شد.