kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
گزارش اختصاصی کیهان از هتک حرمت شهدای غواص

مرگ بر آمریکا در استان اصفهان ممنوع شد؟!

بنا بر اخبار رسیده به کیهان، روز دوشنبه در جریان تهیه و تدارک مراسم تشییع شهدای مظلوم غواص عملیات کربلای 4 که پس از تفحص و شناسایی به تازگی به محل زندگی خانواده خود جهت خاکسپاری اعزام شده‌اند، تعدادی از طلاب و اعضای خانواده شهدا در استان اصفهان به جرم تهیه و تدارک پلاکاردهای محتوی مضامین استکبارستیزانه دستگیر شده‌اند!

سرویس اجتماعی-

به گزارش کیهان، یک روز پیش از برگزاری مراسم تشییع شهدای غواص در اصفهان، گروهی با لباس شخصی با مراجعه به برخی فعالین فرهنگی محلی که در قالب گروه‌های مردمی در صدد برگزاری هر چه  باشکوه‌تر مراسم وداع شهدا بودند، با تهدید و ارعاب کوشیدند از افشای جنایات آمریکا در عملیات کربلای 4 و نقش عوامل استکبار جهانی در اسارت رزمندگان اسلام و شهادت آنها با دست بسته جلوگیری کنند.
یکی از طلاب دستگیر شده در همین رابطه در شرح ماجرای ممنوع شدن شعار «مرگ بر آمریکا» در اصفهان گفت: «به دنبال شرکت در مراسم تشییع شهدای غواص در تهران، عزم‌مان را جزم کردیم تا در مراسم اصفهان به دور از هر گونه اغراض سیاسی حزبی، پیام مظلومیت شهدای مظلوم کربلای 4 را به مردم برسانیم. با هماهنگی بیش از 20 مرکز فرهنگی، در اجابت سخنان مهم رهبر انقلاب در عید فطر، نیت کردیم نقاب ساخته و پرداخته بزک کنندگان چهره آمریکای جنایتکار را کنار زده و فرمان رهبری در پرداختن به چهره واقعی آمریکا به عنوان اتم مصادیق استکبار را اجابت کنیم.»
فرزند شهید تاکید کرد: «به نظر ما موضوع معرفی آمریکا به عنوان مستکبری جنایت پیشه و ادامه مسیر استکبارستیزی آگاهانه در ایران، از منظر رهبر انقلاب موضوعی بسیار پر اهمیت است. به همین جهت از ابتدا با دیگر فعالین فرهنگی عهد بستیم که فعالیت هایمان تبلور فرامین و خواسته‌های رهبر انقلاب باشد.»
علی رغم تاکید ما بر پرهیز از ایجاد دو دستگی در کشور به دنبال قضایای هسته‌ای به عنوان خواسته مهم رهبری از جامعه و اذعان صریح این موضوع در گفتگو به مسئولین، تماس‌هایی با محتوای تهدید آمیز از شماره‌های ناشناس دریافت کردیم. حتی پس از دستگیری یکی از طلاب ارزشی فعال، روز تشییع شهداء تماسی برقرار شد که فرد تماس گیرنده تاکید داشت به حکم شورای تامین استانداری استان اصفهان، حکم جلب‌مان به منظور جلوگیری از حضور در مراسم شهداء صادر شده است!
طلبه و فعال فرهنگی در پاسخ به این سوال که افراد مذکور از چه نهادی بودند، گفت: «خود را از اداره اطلاعات استان معرفی کردند و ابتدا درخواست کردند پلاکاردهای دست نویس تهیه شده توسط فعالین مردمی در خانه ما بازبینی شود که بدون هر گونه مقاومتی اجابت کردیم.»
وی در ادامه گفت: وقتی از ملاک‌های بازبینی مدنظر آنها سوال کردیم تنها از لفظ «توافق بد» در توصیف بیانیه وین به عنوان موارد ممنوعه نام بردند که با توجه به تاکید خودمان بر پرهیز از دودستگی و اختلاف در جامعه، بازبینی پلاکاردها با ملاک مذکور را پذیرفتیم. نتیجه اینکه پس از بازبینی بیش از 500 پلاکارد دست نویس مردمی تجمیع شده در منزل شهید، حدود 10 دست نوشته را جدا کرده و به نیروهایی که با لباس شخصی در کوچه مستقر شده بودند، تحویل دادیم. با این وجود تاکید کردند که با توجه به حکم شورای تامین مامور به دستگیری ما به جهت جلوگیری از شرکت در مراسم تشییع شهدا هستند و در نهایت مقابل همسر شهید با دستبند به ساختمانی منتقل و حبس شدیم!
فرزند شهید ضمن ابراز ناراحتی از رفتار صورت گرفته با نیروهای ارزشی استان از برخی از سوالات مطرح شده در حین بازداشت از سوی نیروهای امنیتی اصفهان ابراز تعجب کرد و گفت: «از بنده سوال شد که چرا شما در مراسم تشییع شهدای غواص در تهران شرکت کردید که این موضوع برای ما بسیار عجیب بود و همچنین تاکید کردند که موضوع دستگیری فرزندان شهداء و طلاب نباید رسانه‌ای شود!»
وی با تاکید بر هزینه افشای ماجرای دستگیری نیروهای ارزشی استان که تنها هدف شان بالا بردن پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» به عنوان مهم‌ترین سند ذکر مظلومیت شهدای غواص بود، گفت: «مگر هدف از توافق هسته ای، آشتی با آمریکاست که هر گونه شعار در معرفی مصادیق جنایات و رفتار استکباری دولتمردان این کشور، توهین به دولت محسوب می‌شود؟! چرا در انتقام گیری از بچه‌های حزب اللهی مروج شعار «مرگ بر آمریکا» با شارلاتانیسم اداری، احکامی صادر می‌شود که حتی در خصوص سران فتنه نیز در ایام فتنه 88 توسط شورای تامین استان صادر نشده است؟! آیا حقیقتا کسانی در پایتخت به دنبال حذف مصادیق استکبارستیزی از تاریخ ایران با هتک حرمت خانواده شهداء و طلاب و فعالین فرهنگی انقلاب هستند؟! آیا این ظلم نیست که فرزند شهید علی رغم همکاری کامل با نیروهای امنیتی از خانه اش با دستبند، دستگیر شود تا در مراسم تشییع پیکر همرزمان پدرش نتواند فریاد مرگ بر آمریکا سردهد؟!»
شایان ذکر است تلاش بسیاری برای ارتباط گیری با مسئولان شورای تامین استان اصفهان صورت گرفت اما  هیچ یک از مدیران مربوطه پاسخگوی سوالات کیهان درخصوص رفتارهای ضد اخلاقی صورت گرفته در دو روز اخیر با نیروهای ارزشی و خانواده‌های شهدا نبودند. گزارش‌های بعدی درخصوص حوادث مذکور متعاقبا منتشر خواهد شد.