kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
به یاد تیمسار شهید «حسن اقارب‌پرست»

نور الهي در جبهه متجلي است آنجا جايگاه تزكيه نفس است(حدیث دشت عشق)


شهید «حسن اقارب پرست» ارديبهشت  1325در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. سال 1343 ديپلمش را در رشته رياضي گرفت وتحصيل در دانشكده افسري ارتش را براي مسير زندگي انتخاب نمود. براي گذراندن دوره مقدماتي زرهي به شيراز منتقل گرديد. او هميشه تلاش مي‌كرد تا از پرسنل ممتاز باشد و فنون نظامي را به نحو احسن ياد بگيرد. در حمله عراق به مرزهاي كشور،  حسن به خرمشهر رفت و همراه ديگر رزمندگان به دفاع از آن پرداخت، اما در آخرين روزهاي ‌مقاومت خرمشهر، با گلوله دشمن، از ناحيه گلو مجروح و به تهران منتقل شد. پس از  بهبودي زخمش، به آبادان رفت و گردان المهدي را با همكاري بسيجيان سازماندهي کرد. سال 1362  دوباره به جنوب بازگشت و در لشگر 92 زرهي اهواز به فعاليت‌هايش ادامه داد. هميشه مي گفت:«نور الهي در آنجا (جبهه) متجلي است، آنجا جايگاه تزكيه نفس است».
صبح روز 25 مهر 1363 تيمسار « اقارب پرست «هنگامي كه به همراه عده‌اي از فرماندهان، از جزاير مجنون بازديد مي‌كرد، آخرين گام‌هايش را برخاكهاي سرخ جنوب نهاد و لحظاتي بعد خمپاره‌اي فرود آمد و خون سرخ او را بر زمين جاري ساخت.
بخشی از وصيت نامه شهید: اين بنده حقير متذكر مي‌شوم كه هر چه آقايي و عزت است در خدمتگزاري درگاه اين اوصياء و برگزيدگان الهي است. تا توان داريد در راه خدمتگزاري به اين اولياءالله كوتاهي نكنيد، كه خود آنها بزرگواري دارند و پاداش بيش از حد مي‌دهند. سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بيت (ع ) و پيروي از نائب اوست كه ان شاء‌الله خداوند به همه شما ملت عزيز كمك خواهد كرد تا نام اسلام عزيز اعتلا يابد و به‌زودي امر فرج مهدي (عج) عزيز را اصلاح نمايد.