kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
ورزش ایران صاحب هشتمین سهمیه شد

کسب دو سهمیه المپیک 2016 توسط تیراندازان کشورمان

تیراندازان کشورمان موفق به کسب دو سهمیه در المپیک 2016 ریو شدند تا حالا تعداد سهمیه‌های ورزش ایران به عدد 8 برسد.

سرویس ورزشی-

ملی‌پوشان بانوی تیراندازی ایران که یکی از معدودترین شانس‌های کسب سهمیه خود را در جام جهانی تیراندازی آذربایجان تجربه می‌کردند، موفق شدند در فینال رشته تفنگ بادی به سهمیه المپیک ریو برسند.
فدراسیون تیراندازی ایران که با وجود مشکلات مالی فراوان شانس‌های کسب سهمیه خود را به آذربایجان فرستاده بود، در یک فینال رویایی به هفتمین و هشتمین سهمیه المپیک ریو، برای کاروان ورزش ایران رسید.
الهه احمدی و نجمه خدمتی در فینال رشته تفنگ بادی به ترتیب مدال طلا و برنز رقابتهای جام جهانی آذربایجان دست پیدا کردند تا جواز حضور در المپیک ریو را به‌دست آورند. مه‌لقا جام‌بزرگ دیگر فینالیست ایران در این ماده به رتبه هشتم رسید. جام جهانی تیراندازی آذربایجان از هفدهم الی بیست‌وچهارم مرداد با حضور ۱۰۳۸ ورزشکار از ۸۳ کشور جهان در حال پیگیری است.
پس از پایان این رقابت‌ها، الهه احمدی گفت: واقعا خوشحالم. اتفاق خوبی برای من روی داده است؛ در زندگی تیراندازی من.  وی افزود: اگرچه ما وضعیت مشکلی در ایران داریم با این حال من در برزیل بهترین عملکرد خودم را به نمایش خواهم گذاشت. ما در ایران تیراندازان جوان بسیاری داریم که خیلی عالی هستند و امیدوارم که در آینده این موفقیت را ادامه دهند.  بانوی تیراندازی المپیکی ایران در پایان گفت: این مایه خوشحالی است. ایرانی‌ها استعداد خوبی در تیراندازی دارند.
همچنین نجمه خدمتی دیگر ورزشکار المپیکی ایران نیز گفت: این رقابت‌ها آخرین فرصت جهانی برای کسب سهمیه المپیک بود و من با تمریناتی که انجام داده بودم برای پیکار در چنین رقابتی آماده بودم. وی اظهار داشت: وقتی سهمیه المپیک را گرفتم خیلی خوشحال شده و احساس غرور کردم که به عنوان یک ایرانی سهمیه این رقابت‌ها را به دست آورده‌ام. دارنده مدال برنز مسابقات جام جهانی اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهم ما را حمایت کنند. در این مسابقات خانم‌ها نتایج بهتری کسب کردند چون در اردوی آلمان حضور داشتند و برای کسب نتایج خوب باید شرایط خوبی داشته باشیم و مسئولان حمایت کنند. باید وزارت ورزش به ما توجه کند. اردوهای برون مرزی‌مان لغو نشود.
پیام تبریک کمیته ملی المپیک
این موفقیت ورزشکاران تیراندازی ایران بازتاب بسیاری داشت تا جایی که کمیته ملی المپیک با صدور پیامی کسب دو سهمیه المپیک توسط احمدی و خدمتی را تبریک گفت. در این پیام آمده بود: «در ادامه موفقیت‌های ورزش کاران کشورمان در رقابتهای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ بار دیگر ورزشکاران شایسته کشورمان این بار در قسمت بانوان در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ضمن غلبه بر رقبای خود و بدست آوردن دو نشان طلا و برنز موفق شدند دو سهمیه ارزشمند بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو را بدست آورند.ضمن تبریک این موفقیت به مسئولان زحمتکش فدراسیون تیراندازی، کادر فنی و تیم ملی تیراندازی بانوان کشورمان،امید است در دیگر رقابت‌های کسب سهمیه،همچنان شاهد موفقیت دیگر ورزشکاران کشورمان بخصوص بانوان شایسته در کسب سهمیه المپیک باشیم . ضمناً روند رو به رشد این رشته در سالهای اخیر توسط ورزشکاران جوان و با انگیزه تیم ملی تیراندازی نوید این را می‌دهد که ان شاالله با حمایت‌های هر چه بیشتر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شاهد کسب مدال وعناوین ارزشمند در بازیهای المپیک ریو باشیم.»
بدین ترتیب حالا تعداد سهمیه‌های ورزش ایران در المپیک 2016 ریو به عدد 8 رسید. پیش از این در رشته دوومیدانی رضا قاسمی، حسن تفتیان، محمد حسین ابارقی و لیلا رجبی صاحب سهمیه المپیک شده بودند. همچنین در رشته بوکس احسان روزبهانی و در رشته دوچرخه سواری حسین عسگری صاحب سهمیه المپیک شده بودند.