kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

صدرنشینی نفت در پایان مرحله نخست لیگ دوومیدانی

نخستین مرحله از نوزدهمین دوره لیگ دوومیدانی باشگاههای کشور دوشنبه شب با پیشتازی تیم نفت فلات قاره ایران به پایان رسید.


 نخستین مرحله از نوزدهمین دوره لیگ دوومیدانی باشگاههای کشور که از روز یکشنبه (18 مرداد ماه) در مجموعه آفتاب انقلاب تهران آغاز شده بود، ساعاتی  پیش با پیشتازی تیم نفت فلات قاره ایران به پایان رسید.در پایان نخستین مرحله از لیگ دوومیدانی سال 94 تیم نفت فلات قاره ایران با 343 امتیاز صدر نشین است و تیم‌های شهرداری تبریز و پارس مهر فارس به ترتیب با 189 و 144 امتیاز در حال حاضر دوم و سوم هستند.
در این رقابتها بیش از 200 ورزشکار در قالب تیم‌های مقاومت خوزستان، شهرداری سنندج، شرکت طنین موج‌های آبی، کاسپین قزوین، شهرداری تبریز، مس سرچشمه، بتن شیب سنقر کرمانشاه، آذین بتن ساده، نیروی هوایی، باشگاه استیل توس خراسان رضوی، نفت فلات قاره ایران، سبک سازان شرق خراسان شمالی و پارس مهر فارس و در مواد دوی نیمه ماراتن،  110 متر با مانع،  100 متر، 200 متر، 400 متر، 400 متر با مانع، 800 متر، 1500 متر، سه هزار متر با مانع، پنج هزار متر، 10 هزار متر، 20 کیلومتر پیاده روی، 4 در 100 متر امدادی، 4 در 400 متر امدادی، پرتاب چکش، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، پرش با نیزه، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش سه گام و دهگانه به مصاف یکدیگر رفتند.  مرحله دوم از نوزدهمین دوره لیگ دوومیدانی با شگاههای کشور روزهای 11 و 12 شهریور ماه به میزبانی استان فارس و مرحله سوم و پایانی نیز 25 و 26 شهریور ماه در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.
6 ورزشکار ایرانی در رقابت‌های جهانی
خبر دیگر از دوومیدانی اینکه فرصت‌های تیم‌های شرکت‌کننده در پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی دوومیدانی برای اعلام اسامی نفرات خود، دوشنبه شب به پایان رسید. بر همین اساس تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات از جمله ایران اسامی ورزشکاران خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی اعلام کردند تا آنها از 31 مردادماه تا 8 شهریور ماه برگزار‌کننده بزرگترین رویداد دوومیدانی جهان در سال 2015 باشند. ایران در این دوره از رقابت‌ها، برای نخستین بار در تاریخ، با 6 ورزشکار شرکت می‌کند. احسان حدادی، لیلا رجبی، محمد حسین ابارقی، حسن تفتیان، رضا قاسمی و جعفر مرادی 6 ورزشکار ایرانی حاضر در رقابت‌های جهانی پکن هستند. حضور ملی پوشان دوومیدانی ایران در پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی در شرایطی است که ایران از سال 1983 ( اولین دوره مسابقات) تا به امروز تنها یک مدال برنز توسط احسان حدادی و در ماده پرتاب دیسک در سال 2011 کسب کرده است. در پانزدهمین دوره این مسابقات حدود 2 هزار و 200 ورزشکار حضور دارند. لازم به یادآوری است که رقابت‌های جهانی دوومیدانی، پس از بازی‌های المپیک و جام جهانی فوتبال، سومین رویداد مهم ورزشی جهان است.