kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بخشی از نیازهای ساخت مسکن مهر با فروش اراضی برطرف می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از نیاز موجود در ساخت مساکن مهر با فروش اراضی برطرف خواهد شد که تقریبا در تمامی شهرهای موجود چنین عزمی ایجاد شده است.


احمد اصغر مهرآبادی در نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان افزود: طرح مسکن مهر به دلیل شتابزدگی در مکان‌یابی اشتباه در برخی نقاط هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل کرد اما عزم دولت بر اتمام این طرح است.
وی با اشاره به اصلاح 30 درصد از طرح مسکن مهر در 2 سال اخیر افزود: حداقل 120 هزار واحد مسکن مهر هفته دولت امسال در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
مهرآبادی افزود: با افتتاح این واحدها در هفته دولت مجموع واحدهای راه‌اندازی شده به یک میلیون و 570 هزار واحد می‌رسد و کار ساخت 240 هزار واحد باقی مانده به اتمام رسیده که به دلیل تامین نشدن انشعاب آب و برق هنوز به بهره‌برداری نرسیده که در صورت تامین این نیازها امکان تحویل آنها فراهم خواهد شد.
وی گفت: دولت برای حمایت از مسکن مهر علاوه بر واگذاری زمین به صورت رایگان، تلاش کرده است که تسهیلات یارانه‌ای با سود چهاردرصد در شهرها و هفت درصد در مراکز استان‌ها پرداخت کند. وی ادامه داد: همچنین در زمینه پروانه ساختمانی و عوارض مربوط به آن دولت 50 درصد هزینه را تقبل کرده است. وی تصریح کرد:‌ دولت از محل یارانه‌های مسکن و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی نیز برای آماده‌سازی، محوطه‌سازی، ساخت خدمات روبنایی همچون مدرسه، مسجد و کلانتری تاکنون هزار و 800 میلیارد تومان به این بخش‌ها کمک کرده که این کمک‌ها به جز منابع داخلی از محل فروش اراضی  صورت گرفته است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح مسکن مهر در بیش از هزار و 100 شهر کشور به اجرا درآمده و تاکنون 51 درصد اسناد  مسکن مهر صادر شده است.