kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    مرگ مادر و فرزندان در تصادف
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان گیلان گفت؛ بر اثر برخورد خودرو مزدا با 3 عابر پیاده در جاده آستانه اشرفیه- کیاشهر زنی 40 ساله به همراه دختر 10 و پسر 11ساله‌اش در دم کشته شدند.
سرهنگ مهیاررستگار افزود: بی‌توجهی راننده به جلو علت این حادثه دلخراش بوده است.
حادثه مرگبار در جایگاه سوخت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ملکان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع سانحه منجر به فوت در یکی از جایگاه‌های سوخت CNG، بلافاصله عوامل پلیس آگاهی این شهرستان به همراه اکیپ گشت پاسگاه فرشباف در محل سانحه حضور یافتند.
سرهنگ رمضان‌الله وردیان افزود: با بررسی صحنه وقوع سانحه و تحقیقات صورت گرفته از شهود عینی مشخص شد که راننده یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در حال سوختگیری بوده که نازل پمپ گاز به صورت ناگهانی از باک خودرو خارج شده و به سر وی اصابت کرده و موجب فوت وی شده است.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات قانونی لازم جسد متوفی جهت اقدامات بعدی به بیمارستان انتقال داده شد.
نجات غریق ایست قلبی کرد
رشت- خبرنگار کیهان: نیما وسایلی ناجی غریق 32 ساله اهل بندرانزلی پس از نجات دادن جان مسافری که در منطقه ممنوعه غازیان انزلی اقدام به شنا کرده بود به خاطر نداشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز و تحمل فشار بی‌اندازه دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
پیکر این ناجی غریق پس از تشییع در مزار شهدای انزلی به خاک سپرده شد.
کشف 2 تن مواد مخدر در قم
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم از کشف 2 تن انواع مواد مخدر در 4 ماه گذشته در این استان خبر داد.
سرهنگ غلام‌عباس بلفکه افزود: کشف این مقدار مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش 3 برابری کشفیات مواد مخدر دارد.
برخورد خونین پژو با کامیون
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بم گفت: روز یکشنبه در پی دریافت خبری مبنی بر تصادف یک دستگاه خودرو پژو 405 در جاده «بم- کرمان» به مرکز فوریت‌های پلیسی، تیم‌های گشتی به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ احمدرضا فدا افزود: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد یک دستگاه خودرو پژو 405 با 12 نفر افاغنه غیرمجاز بنا به دلایلی از جاده منحرف شد و به کامیون باربر برخورد کرده که در اثر آن راننده خودرو زخمی و 2 تن از سرنشینان آن کشته و 10 تن دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
مرگ جوان 26 ساله در سد
خمین- ایرنا: جواد عبدی جوان 26 ساله اهل روستای قلعه بابو واقع در بخش کمره شهرستان خمین عصر روز دوشنبه در بند خاکی این روستا غرق شد.بخشدار کمره شهرستان خمین در این‌باره گفت: این جوان به منظور شنا وارد آب‌بند خاکی شده بود که به دلیل آشنا نبودن با فنون لازم، غرق شد.
احمد اسدی افزود: بلافاصله پس از اعلام حادثه، گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بخش کمره و دیگر گروه‌های امدادی به محل حادثه اعزام و با کمک اهالی جسد قربانی را از آب بیرون کشیدند.
سانحه رانندگی با 19 مصدوم
دزفول- ایرنا: برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با تیر چراغ‌ برق در جاده سراسری اندیمشک- اهواز در حوالی شوش در روز دوشنبه به مصدوم شدن 19سرنشین این خودرو انجامید.
رئیس فوریت‌های اورژانس 115 شوش گفت: این حادثه ساعت 9 و 9 دقیقه صبح دوشنبه به اورژانس 115شوش اطلاع داده شد و بلافاصله ماموران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.رضا معمارزاده افزود: خودروی مینی‌بوس که از شهرستان ارومیه عازم اهواز بوده به دلیل خواب‌آلودگی راننده در محدوده شهر شوش با تیر چراغ برق در کنار جاده برخورد کرد و تمام سرنشینان خودرو از جمله راننده و کمک‌راننده مصدوم شدند.وی اظهار کرد: 14 مصدوم این حادثه توسط چند دستگاه آمبولانس به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شده و بقیه نیز توسط خودروهای عبوری و کمک مردم به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند.
انهدام باند سرقت احشام
چناران- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چناران گفت: در پی 3 فقره سرقت به عنف احشام در روستاهای حاشیه شهر چناران موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ صنعتی افزود: در بررسی دقیق سرقت‌ها و اظهارات مالباختگان مشخص شد سارقان شبانه در زمان استراحت گله با ضرب و شتم چوپان‌ها؛ گوسفندان و وسایل باارزش آنها را زورگیری و متواری شده‌اند.
سرهنگ «قربان صنعتی» افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از سرنخ‌های به‌جا مانده تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام و سرانجام محل نگهداری احشام سرقتی را در محدوده منطقه خین‌ عرب‌شهر مشهد شناسایی کردند.وی با اشاره به کشف یک دستگاه سواری سمند و یک دستگاه سواری پراید در این محل که برای سرقت‌ها از آنها استفاده می‌شد تصریح کرد: متهم 36 ساله در بازجویی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی به 3 فقره سرقت احشام با همکاری 6 نفر دیگر اعتراف کرد.
سرقت از منزل خبرنگار
بروجرد- خبرنگار کیهان: منزل خبرنگار و نماینده کیهان در شهرستان بروجرد صبح روز یکشنبه مورد دستبرد قرار گرفت.
در حالیکه سارق یا سارقان مشغول به هم ریختن وسایل منزل بودند با بازگشت ساکنان منزل از طریق حیاط منزل و پشت بام منزل همسایگان متواری شدند اما مقداری وجه نقد و 2 قطعه از وسایل منزل را به سرقت بردند.
پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل شد.
انهدام باند جعل کارت عابر بانک
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی از انهدام باند جعل کارت‌های بانک و دستگیری اعضای آن خبر داد.
سرهنگ علی موالی گفت: این متهمان در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان، شناسایی و دستگیر شدند.
دستگیری عاملان تصادف ساختگی
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان بابلسر گفت: اعضای باند چهار نفره که با ایجاد تصادف ساختگی از اداره بیمه، حق بیمه دریافت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.محسن نوروزی افزود: این افراد در شهرهای مختلف مازندران از جمله محمودآباد، آمل، بابلسر و... تصادف ساختگی به وجود می‌آوردند که سرانجام با تکرار عمل مذکور در بابلسر و مراجعه به اداره بیمه این شهرستان، مسئولان اداره به این افراد مشکوک شده و مراتب به نیروی امنیتی گزارش شد که در نهایت افراد مذکور دستگیر و روانه زندان شدند.
سوداگر مرگ به دام افتاد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک سوداگر مرگ در شهرستان پیرانشهر موضوع در دستور کار عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.
سرتیپ اصلانی افزود: پس از شناسایی محل اختفای متهم در بازرسی به عمل آمده، 60 کیلوگرم مواد مخدر از نوع گراس کشف شد.وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به همراه مواد کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
توقیف 5 فروند شناور در آب‌های خوزستان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: ماموران این فرماندهی حین گشت‌زنی در دریا به 5 فروند شناور مشکوک و این شناورها را متوقف کردند.نظرپور افزود: ماموران در بازرسی این شناورها 128 دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق را کشف کردند.وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این راستا 17 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.