kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

افزایش 14 درصدی شهریه مهدهای کودک

مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک بهزیستی گفت: میزان افزایش شهریه کمتر از نرخ تورم و حدود 14 درصد خواهد بود.



آرزو ذکایی در گفت ‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری کمیته‌های استانی برای تعیین شهریه‌ مهدهای کودک در سال جاری، اظهار داشت: این کمیته‌ها متشکل از نمایندگان اداره بازرگانی، بهزیستی و همچنین نماینده رئیس کانون توسعه همیاری در مهدهای کودک در هر استان تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته استانی تعیین شهریه مهدها در هر استان، میزان افزایش شهریه‌ها در استان مربوطه را در سال جاری مشخص و نتیجه نهایی را به ستاد کمیته کشوری ارسال کرده است، افزود: در حال حاضر اطلاعات هر استان به ستاد کمیته کشوری جهت تعیین شهریه‌ها ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده میزان افزایش شهریه‌ها ابلاغ شود اما اجرای آن از ابتدای مهر ماه خواهد بود ضمن اینکه میزان شهریه‌ها در مرکز هر استان و شهرستان با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود.
به گفته مدیر کل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی کشور، هر سال شهریه‌ مهدهای کودک براساس نرخ تورم منتهی به اردیبهشت همان سال تعیین می‌شودکه نرخ تورم اردیبهشت امسال براساس اعلام  مرکز آمار 15.5 درصد است، بنابراین میزان افزایش شهریه‌ها در سال جاری کمتر از نرخ تورم و بین 14 تا 15 درصد خواهد بود.
ذکایی با بیان اینکه شهریه تعیین شده در کمیته ستادی، شهریه پایه است و موارد دیگر به آن اضافه می‌شود، افزود: مهدهای کودک یک ستاره می‌توانند 10 درصد، 2 ستاره 20 درصد و 3 ستاره 30 درصد به شهریه‌ پایه اضافه کنند.
وی تأکید کرد: مهدهای کودک مجازند برای صرف ناهار، صبحانه و میان وعده نیز مبلغی را به شهریه اضافه کنند، این مبلغ در سال گذشته 50 هزار تومان بود که امسال درصدی افزایش خواهد داشت.