kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

پروازهای فوق‌العاده هواپیمایی آسمان تعلیق شد

سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل نارضایتی‌های به‌وجود آمده در پی تاخیرهای مکرر شرکت هواپیمایی آسمان، علاوه بر تذکر کتبی، مجوز پروازهای فوق‌العاده این شرکت را تعلیق کرد.


بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به عدم توجه شرکت هواپیمایی آسمان به دستورالعمل‌ها و مقررات اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری، پاسخگویی نامناسب مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان و تاخیر طولانی مدت پروازهای این شرکت در هفته‌های گذشته، سازمان هواپیمایی کشوری بارها خواستار تغییر در نحوه برنامه‌ریزی و تعامل مناسب با مسافران به ویژه در مواقع بروز تاخیر پرواز شد.
به دنبال عدم برنامه‌ریزی منظم پروازها، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی نامناسب به مسافران، دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور تا اطلاع‌ثانوی صدور مجوز پروازهای جدید و فوق‌العاده شرکت هواپیمایی آسمان را به حالت تعلیق درآورد.
گفتنی است از آذر 92 و پس از روی کارآمدن دولت یازدهم، ریاست شرکت هواپیمایی آسمان به حسین علایی از حامیان فتنه 88 واگذار شد.
علایی از جمله کسانی بود که در صحت نتیجه انتخابات 88 تشکیک کرد و به اغتشاشات بعدی دامن زد. در پی اظهارات تفرقه‌افکنانه‌ وی بود که در دی‌ماه 90 تعداد زیادی از عزاداران و رزمندگان دفاع مقدس، همزمان با اربعین حسینی به دلیل همراهی وی با جریان فتنه در مقابل منزل او تجمع کردند. این اعتراضات که با شعارنویسی‌های گسترده مردم انقلابی همراه بود در نهایت با پادرمیانی برخی فرماندهان دفاع مقدس پایان یافت.
علایی که در ایام فتنه با این جریان همراهی می‌کرد با درج مقاله‌ای توهین‌آمیز در روزنامه اطلاعات، نظام مقدس جمهوری اسلامی را با نظام منحوس پهلوی مقایسه و به آن تشبیه کرد که این یادداشت با استقبال گسترده رسانه‌های استکباری و ضد انقلاب حامی فتنه روبه‌رو شد.
انتصاب علایی در دولت یازدهم برای تصدی پست ریاست شرکت هواپیمایی آسمان که یکی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی است با اعتراضات کارشناسان همراه شد و بسیاری از آنان معتقد بودند علایی، صلاحیت فنی و تخصصی برای تصدی این پست مهم را ندارد ولی مسئولان دولتی توجهی به این اعتراضات نکردند و در نهایت او را بر این سمت گماشتند.
حالا و با گذشت قریب به دو سال از تصدی ریاست شرکت هواپیمایی آسمان دود این انتصاب نابجا به چشم مردم رفته است و آنها با تاخیرات 10 ساعته پروازهای این شرکت، پاسخگویی نامناسب مسئولان شرکت در قبال این تاخیرات و... همراه شد.