kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد

کم‌فروشی 3 شرکت اینترنتی

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از اخطار توقف فروش اینترنت پرسرعت به اپراتورهای شاتل، های‌وب، نداگستر صبا و وایمکس ایرانسل و گران‌فروشی یک شرکت و معرفی شرکت مخابرات اصفهان و مرکزی به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: با توجه به نظارت های انجام شده سه اپراتور ‌PAP شامل نداگستر صبا، داده گستر عصر نوین (های‌وب) و آریا رسانه تدبیر (شاتل) به دلیل عدم تناسب میزان پهنای باند با تعداد مشترکان و اپراتور وایمکس ایرانسل به دلیل عدم نصب سامانه سنجش کیفیت اینترنت اخطار توقف فروش دریافت کرده‌اند.
از بین شش شرکت مخابرات استانی که به دلیل وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت اخطار توقف فروش دریافت کرده بودند 4 استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان و کرمان مشکل پهنای باند را حل کرده اما 2 استان اصفهان و مرکزی به دلیل عدم بهبود وضعیت پهنای باند ضمن اعمال مقررات مندرج در پروانه به سازمان تعزیرات حکومتی نیز معرفی می‌شوند.
شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به دلیل عدم رعایت مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و گران‌فروشی علاوه بر معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی، مکلف شده است 13 میلیون و 700 هزار تومان به مشترکان خود پرداخت کند.