kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اقتصاد خراسان رضوی با استقرار صنایع فولاد شکوفا می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت ایران‌خودرو خراسان از حالت کارمزدی خارج شده و صرفاً تولید کننده می‌شود تا همه خروجی مالی و حسابهای آن در داخل استان هزینه گردد.


محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: تغییر وضعیت شرکت ایران خودرو خراسان و استقلال آن به توسعه اشتغال و شد اقتصادی این استان کمک می‌کند.
وی همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با خودروسازان مطرح دنیا در راستای مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران، قول مساعد جهت استقرار یک واحد جدید تولید خودرو را در خراسان رضوی علاوه بر شرکت موجود داد.
وزیر صنعت همچنین در خصوص استقرار صنایع مادر تخصصی و بزرگ در خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در استان این مهم در کنار استفاده از ظرفیتهای خالی صنایع موجود دنبال می‌شود.
وی استقرار صنایع فولاد را در خراسان رضوی نیز ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه و کارآفرینی توصیف و بیان کرد: با تکمیل زنجیره فولاد و بهره‌برداری از این واحدها شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.
نعمت‌زاده همچنین با اشاره به اتمام عملیات ژئوفیزیک هوایی خراسان رضوی و جمع‌بندی نهایی این عملیات تأکید کرد: نتایج این اقدام برای هرگونه بارگذاری صنعتی و طرحهای توسعه‌ای باید در اختیار مدیران استان قرار گیرد.
وی در خصوص تحویل خدمات زیربنایی و روبنایی به واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان نیز شرکتهای خدمات‌رسان و شهرکهای صنعتی را مکلف کرد تا نسبت به تحویل خدمات و انشعابات مورد نیاز صنایع تا ورودی هر واحد اقدام کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پس از استماع توضیحات و پیگیریهای استاندار خراسان رضوی در خصوص تصفیه خانه شهرک چرم شهر مشهد تأکید کرد: این شهرک به منظور استقرار واحدهایی با همین کاربری ساخته شده لذا شرکت شهرکهای صنعتی مکلف به تأمین تمامی زیرساختهای آن از جمله تصفیه‌خانه است.
نعمت‌زاده با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید تأکید کرد: رویکرد تمامی مدیران باید تلاش برای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی باشد.
وی همراهی و همکاری بانک‌ها را با تولید کنندگان و کارآفرینان ضروری دانست و بر تسهیل در روند پرداخت تسهیلات در چارچوب قوانین و مقررات تأکید کرد.