kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

کوتاه از شهرستان ها




احیای شهر دوچرخه
یزد - خبرنگار کیهان: معاون حمل و ترافیک شهرداری یزد گفت: به منظور احیای شهر دوچرخه‌ها، مسیر دوچرخه و خانه‌های دوچرخه بزودی در یزد افتتاح می‌شود.
محمدرضا شفیعی افزود: شهرداری یزد در نظر دارد مسیر ویژه نابینایان را در معابر این شهر راه‌اندازی کند. به گفته وی، هوشمندسازی تقاطع شهری یکی از رویکردهای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری یزد است.
روستاهای هدف گردشگری
تبریز - خبرنگار کیهان: مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: روستاهای هدف گردشگری از محورهای توسعه استان هستند. بر همین اساس 20 روستای گردشگری مشخص شده است. فزدین حق‌‌پرست افزود: زیر ساخت‌های مورد نیاز این روستاها باید با همکاری دستگاه‌های دولتی تامین شود.
توسعه خانه مشروطه
تبریز - خبرنگار کیهان: استاندار آذربایجان شرقی گفت: رئیس‌جمهور دستور توسعه خانه مشروطه در تبریز را صادر کرده است و اقدام عملی آن بزودی اجرا خواهد شد. اسماعیل جبارزاده در آئین بزرگداشت انقلاب مشروطیت افزود: به همین منظور خانه‌های متصل به خانه مشروطه خریداری و تملک می‌شود و با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز این خانه توسعه خواهد یافت. به گفته وی، تلاش می‌شود دستور رئیس‌جمهور تا سال آینده عملیاتی شود.
تجمع علیه رژیم صهیونیستی
ساری - خبرنگار کیهان: در پی به آتش کشیده شدن کودک 18 ماهه فلسطینی، از سوی مردم مازندران تجمع اعتراض‌آمیزی علیه اسرائیل کودک‌کش در 18 بقعه متبرکه شاخص مازندران برگزار شد.
در این تجمع سخنرانان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را تبیین کردند و شرکت‌کنندگان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائيل جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز
سمنان - خبرنگار کیهان: طی مراسمی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر سمنان برگزار شد از 130 دانش‌آموز سمنانی که در مسابقات فرهنگی - هنری استان سمنان رتبه اول و ممتاز را کسب کرده بودند با اهدای تندیس، تقدیرنامه و هدیه نقدی تجلیل شد.
40 درصد افزایش درآمد
زنجان - خبرنگار کیهان: استاندار زنجان گفت: درآمد پیش‌بینی شده برای این استان 570 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال قبل نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است. انصاری افزود: سر جمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، 403 میلیارد تومان است که از این میزان 165 میلیارد تومان برای طرح‌های ملی، 53 میلیارد تومان برای تبصره 22 و 94 میلیارد تومان برای پروژه‌های خاص تعریف شده است.
وی ادامه داد: 90 میلیارد و 700 میلیون تومان سهم اعتبارات استانی و  48 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز توسط قانون تعیین تکلیف شده است.
استاندار زنجان سهم اعتبارات شهرستان‌ها را 42 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این منابع توسط کمیته‌های برنامه‌‌ریزی شهرستان‌ها توزیع و تصمیم‌های لازم اتخاذ خواهد شد.
احداث مکان‌های اقامتی
شاهرود - خبرنگار کیهان: شهردار بسطام گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی موفق شده‌ایم مجموعه‌های مناسب و خوبی را برای اقامت گردشگران در این شهر ایجاد کنیم. علی یعقوبیان با بیان اینکه تنها مکان اقامتی گردشگران در بسطام هتل جهانگردی این شهر بود اظهار داشت: طی سال‌ها مکانی برای اقامت گردشگران آماده شده و فاز اول مجموعه دالاهو تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد. به گفته وی این مجموعه اقامتی به سبک سنتی طراحی شده است.
تجلیل از خبرنگار کیهان
سنندج - خبرنگار کیهان: در مراسم روز خبرنگار که با حضور مسئولان استان کردستان در سنندج برگزار شد از ابراهیم دلاوری خبرنگار کیهان به عنوان خبرنگار پیشکسوت تجلیل شد. در این مراسم از 6 تن از خبرنگاران این استان که در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور - لرستان - خوش درخشیده بودند تقدیر به عمل آمد.