kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

سیل در خراسان شمالی 60 واحد مسکونی را تخریب کرد

سیل در پی بارش شدید باران و تگرگ 60 واحد مسکونی مرزنشینان خراسان‌شمالی را ویران، و تاکنون بیش از 4میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

 

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان در خراسان‌شمالی گفت: جاری شدن سیل در عصر روز جمعه گذشته منجر به تخریب بیش از 60 واحد مسکونی روستائیان بخش جرگلان این شهرستان شد.
احمد ریواده اظهار کرد: بارش شدید باران و متعاقب آن بروز سیل، اهالی روستاهای «بچه دره، حصارچه بالا، حصارچه پایین، کرپشتلی بالا و کرپشتلی پایین» در دهستان حصارچه بخش جرگلان را غافلگیر کرد.
وی افزود: بر اثر این بارندگی شمار زیادی از واحدهای مسکونی و نیز به چند مغازه روستائیان که در حاشیه رودخانه قرار داشتند بین 50 تا 100 درصد آسیب رسید و عمده اسباب و اثاثیه منازل و نیز اجناس مغازه‌ها طعمه سیل شد.
ریواده گفت: علاوه بر آن، سیلاب به شبکه آبرسانی این منطقه که از سیل هفته گذشته آسیب دیده و کاملا ترمیم نشده بود خسارت جدی وارد کرد و با بردن لوله‌های آب مجتمع شهید کاظمی، دسترسی اهالی 13 روستای منطقه به آب شرب را قطع کرد.
وی گفت: همچنین جریان سیل راه‌های روستایی این دهستان را به شدت تخریب کرده و به مدت 2 ساعت مسدود کرد که با تلاش راهداران اکنون تردد در این محورها تا حدی برقرار شده است.
همچنین بخشدار جرگلان اعلام کرد:‌ میزان خسارت سیل به بخش مرزی جرگلان از توابع شهرستان راز و جرگلان خراسان‌شمالی در عصر روز پنجشنبه 4 میلیارد و 350میلیون ریال اعلام شد.
محمد نجاحی گفت: سیل در استان خراسان‌شمالی جان 3 نفر را گرفت و بیش از 215 میلیارد ریال خسارت در شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان برجای گذاشت.
وی افزود: براساس بررسی‌های اولیه بیشترین خسارت وارده از ناحیه این بارندگی 6/1 میلیارد ریال است که متوجه منازل مسکونی 80 خانوار از روستائیان این منطقه شده است.
نجاحی افزود: همچنین جاری شدن سیل 750 میلیون ریال به 150 هکتار از عرصه‌های باغی و زراعی کشاورزان منطقه آسیب رسانده است.
وی اظهار کرد: بارندگی شدید و بروز سیلاب با تخریب شبکه‌های آبرسانی روستایی 500 میلیون ریال خسارت به بار آورده و به شبکه مخابرات روستایی 500میلیون ریال، چاه‌های آب منطقه 500میلیون ریال و نیز دامداری‌ها و انبارهای علوفه دامداران نیز 500میلیون ریال خسارت زده است.