kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

انتقاد استاندار مازندران از مسامحه شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کتابخانه‌ها

استاندار مازندران در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران ترویج کتابخوانی را زمینه‌ساز توسعه فرهنگی خواند و گفت: کتاب و کتابخوانی باید در سبد زندگی مردم قرار گیرد.

ساری- خبرنگار کیهان:

ربیع فلاح با اظهار نارضایتی از عضویت تعداد کم جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی گفت: عضویت تنها سه درصد از جمعیت سه میلیونی استان در کتابخانه‌های عمومی شایسته مازندران به عنوان مهد فرهنگ و دانش نیست.
وی افزود:‌آسیب‌شناسی بی‌رغبتی مردم مازندران برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و راهکارهای مورد نیاز در این خصوص تدوین تا زمینه ارتقاء سطح مطالعه فراهم شود.
استاندار مازندران با تاکید بر این که ورود امکانات و تجهیزات دیجیتالی و مجازی مطالعه باعث فاصله انداختن میان نسل امروزی با شیوه سنتی کتابخوانی شده است، خواستار تسریع در راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال شد.
وی افزود: با حفظ شیوه سنتی کتابخانه، رویه نوظهور و جدید کتابخانه دیجیتال نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
فلاح از کوتاهی شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد از درآمدهایشان به کتابخانه‌های عمومی گلایه کرد و افزود: شهرداری‌ها باید کارهای فرهنگی را به عنوان اولویت خود لحاظ کنند و در صورت عدم همکاری ساز و کار قانونی در این خصوص اعمال خواهد شد.
وی از رسانه‌ها خواست تا در زمینه نشر و گسترش کتاب‌خوانی در استان تلاش نمایند و در ادامه افزود: ترویج کتاب و کتابخوانی یکی از جلوه‌ها و فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی است و در این راستا باید زمینه مشارکت عمومی را فراهم کرد.