kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
همسر شهید بابایی عنوان کرد

شهید بابایی اجازه هتک حرمت قرآن توسط عوامل شاه را نمی‌داد(اخبار ادبی و هنری)

همسر شهید بابایی گفت: شهید بابایی اجازه هتک حرمت به قرآن توسط عناصر طاغوت را نمی‌داد.


به گزارش خبرنگار کیهان، مراسم عصر خاطره با عنوان «بر بال آسمان» ویژه بزرگداشت و یادبود شهید عباس بابایی روز شنبه در فرهنگسرای فردوس برگزار شد. در این مراسم، برخی از امرای نیروی هوایی ارتش که همرزم شهید بابایی بودند، به بیان خاطراتی از آن شهید پرداختند.
خانم حکمت، همسر شهید عباس بابایی هم در این مراسم گفت: شهید بابایی حتی در دوران تحصیل در آمریکا هم، نماز و خدا و پیغمبر را فراموش نمی‌کرد. به طوری که به جای استفاده از امکانات تفریحی اطرافش، اوقات فراغت خود را به انجام فرایض دینی اختصاص می‌داد.
همسر شهید بابایی در ادامه بیان کرد: عباس، قبل از انقلاب ستوان بود و با اینکه آن زمان، قرائت قرآن و مطالعه کتاب‌های مذهبی در ارتش مرسوم نبود اما او همیشه در آنجا قرآن تلاوت می‌کرد و کتاب‌های دینی می‌خواند. شهید بابایی قبل از انقلاب کتاب قرآن خود را جلد می‌کرد تا از دسترس عناصر طاغوتی نیروی هوایی زمان شاه دور بماند و به قرآن هتک حرمت نشود.
در این مراسم همچنین یدالله صمدی کارگردان سریال «شوق پرواز» درباره زندگی شهید عباس بابایی گفت: در هنگام پخش این سریال از تلویزیون، نوجوانی پیام فرستاده بود که در خانواده‌ای فاقد اعتقادات مذهبی زندگی می‌کند اما پس از آشنا شدن با شهید بابایی در سریال «شوق پرواز» نمازخوان شده است. وی افزود: پس از بررسی شخصیت شهید بابایی فهمیدم که این آدم به قدری بزرگ بوده که نه تنها در 13 قسمت که در 130 قسمت هم نمی‌توان حق مطلب را درباره او بیان کرد.
گفتنی است، در این مراسم علاوه بر تجلیل از همسر شهید بابایی از یدالله صمدی کارگردان سریال «شوق پرواز» و از گروه نویسندگان کتاب «پرواز تا بی‌نهایت» نیز تقدیر شد.