kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
حسن برزیده، کارگردان:

روحانی از خانواده شهدای مزارشریف عذرخواهی کند(اخبار ادبی و هنری)

حسن برزیده کارگردان سینما و تلویزیون، بار دیگر از بی‌توجهی حسن روحانی به ماجرای کشتار ایرانیان در مزار شریف به وسیله طالبان انتقاد کرد.


به گزارش خبرنگار کیهان، 17 مرداد و سالگرد شهادت جمعی از دیپلمات‌های ایرانی به دست عوامل طالبان، بار دیگر پرونده بی‌توجهی مسئولین وقت شورای عالی امنیت ملی به ویژه حسن روحانی و جواد ظریف را گشود. روز شنبه بود که خانواده شهدای دیپلمات با ارسال نامه‌ای به جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به بی‌توجهی وی و حسن روحانی نسبت به سرنوشت حادثه مذکور اعتراض کردند. همزمان با این اتفاق، حسن برزیده کارگردان فیلم «مزار شریف» نیز در دیدار با خانواده شهدای مزار شریف گفت: آقای حسن روحانی که آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود تا امروز که رئیس‌جمهور است تا سایر مسئولان، باید حداقل از خانواده‌های شهدای مزار شریف عذرخواهی کنند و دیه و غرامت را پرداخت کنند.
  وی اظهار داشت: حادثه مزار شریف یک بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران است و از ابتدا انگیزه اصلی ساخت فیلم برای من این بود که درباره این حادثه سوال ایجاد شود و مشخص شود که دلیل  این اتفاق چه بود تا گروهی که در زمان این واقعه مسئولیت داشتند درباره این حادثه جواب بدهند .
خانم روزبهانی همسر شهید صارمی هم در این دیدار گفت: هرگز واقعیت حادثه مزارشریف برای ما گفته نشد.