kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
اوباما:

تعهد ما به امنیت اسرائیل مقدس است

رئیس جمهور آمریکا ضمن حمایت مجدد از توافق هسته ای با ایران، تاکید کرد تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی امری مقدس است.


«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با «فرید زکریا» مجری شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: برقراری رابطه سازنده با ایران امکان پذیر است چرا که توافقی با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران حاصل شده است.
اوباما افزود: فکر نمی‌کنم که چنین رابطه‌ای خیلی سریع شکل بگیرد.
وی در ادامه گفت: ما با کشوری مذاکره کرده ایم که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: پیش بینی من این نیست که این توافق شکست بخورد و من فکر  می‌کنم ما بهترین دلایل و استدلالات را داریم.
 اوباما: تعهد ما به امنیت اسرائیل مقدس است
اوباما در ادامه گفت: تعهد ما به امنیت اسرائیل مقدس است.
وی مدعی شد: فعالیت های شومی که ایران مشغول آن است چه برای حزب الله تسلیحات ارائه کند یا اینکه تحریک کننده فعالیت های بی ثبات کننده در میان برخی همسایگان خلیج(فارس)باشد، چیزی است که آنها توانسته اند با هزینه اندک انجام دهند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: من تردیدی ندارم که همزمان با بهبود اقتصاد ایران یا اینکه همزمان با دریافت پول که باعث کاهش فشار مالی به بخش نظامی آنها خواهد شد ، شاید آنها قادر باشند پول را صرف فعالیت های بیشتری بکنند اما این مسئله تغییردهنده بازی نخواهد بود.
اوباما در ادعایی مضحک گفت: از مقایسه جمهوری‌خواهان با تندروهای ایران راضی‌ام.
به گزارش جام نیوز،رئیس جمهور آمریکا در ادعایی دیگر گفت: حقیقت این است که در داخل ایران کسانی که با توافق مخالف هستند؛ سپاه پاسداران، سپاه قدس و دیگر تندروهایی می باشند که خواهان هیچ‌گونه همکاری با جامعه جهانی نیستند.
اوباما همچنین مدعی شد: جمهوری خواهان به هیچ نوع توافقی با ایران راضی نمی شوند،آنهم در حالی که هنوز آن را نخوانده اند. این چیزی است که آنها را به تندروهای ایران شبیه می کند.
ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در حالی است که «منتقدان روند توافق هسته ای در ایران»- که دشمن از آن ها با عنوان «مخالفین هرگونه توافق» نام می‌برد- همواره تاکید داشته اند که به هیچ عنوان با اصل توافق مخالف نیستند، بلکه مخالفت این گروه با «زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام» و «توافق به هر قیمت» است.
از سوی دیگر، مخالفان توافق وین در آمریکا معتقدند این توافق فشار را از روی جمهوری اسلامی برمی‌دارد و اپوزیسیون ایرانی را از استراتژی براندازی کاخ سفید ناامید می‌کند و از این رو دقیقاً برخلاف وعده اوباما برای تغییر رژیم در ایران عمل خواهد کرد. حامیان توافق نظری متفاوت دارند و می‌گویند این توافق نه تنها باعث تقویت جمهوری اسلامی نخواهد شد بلکه به دلایلی زمینه‌ساز فروپاشی آن نیز می‌شود. نکته قابل توجه و بسیار مهم در این میان آن است که دو گروه فوق در هدف نهایی خود که تضعیف و براندازی جمهوری اسلامی است هیچ تفاوت رای و اختلافی ندارند و زاویه آنها تنها در چگونگی رسیدن به این رویاست.
 حمایت طراحان بمب های اتمی از توافق وین!
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۸ سال طول می‌‌کشد.
نیویورک تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد: 29 دانشمند آمریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کردند.
این افراد در این نامه به تمجید توافق ایران پرداخته و آن را نوآورانه و دقیق ارزیابی کردند.
نکته قابل توجه اینجاست که این 29 دانشمند، افراد بازنشسته دخیل در تولید تسلیحات هسته‌ای و مشاوران علمی اسبق کاخ سفید هستند. برای مثال، اولین امضاکننده این نامه «ریچارد گاروین» بوده که به طراحی نخستین بمب هیدروژنی جهان و به واشنگتن در طراحی سلاح اتمی و کنترل تسلیحات کمک کرده است.