kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
تاکید معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان

فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی غیبت‌های کی‌روش باشد!

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در تازه‌ترین صحبت‌هایش عنوان داشت که فدراسیون فوتبال باید درباره غیبت‌های کارلوس کی‌روش پاسخگو باشد.

سرویس ورزشی-

نصرالله سجادی که ریاست مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف را بر عهده داشت، پس از برگزاری این مجمع در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر غیبت‌های زیاد کا‌ر‌لوس کی‌روش و اینکه اعلام کرده بدقولی‌ها ا‌د‌ا‌مه‌ دارد و تا شرایط مهیا نشود به ایران باز نمی‌گردد، گفت: بهتر است این مسائل را از فدراسیون فو‌تبا‌ل پیگیری کنید؛ چرا که طرف قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فو‌تبا‌ل است و آنها مسئول پاسخگویی در این باره هستند. فقط روی کارهای آنها نظارت می‌کنیم و خودشان باید پاسخگوی کارهای خودشان باشند.
سجادی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تامین بودجه دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس نیز خاطر‌نشان کرد: این دو تیم اسپانسر دارند و وزارت ورزش و جوانان وظیفه‌ای برای تامین بودجه آنها ندارد. ان‌شا‌ء‌الله مشکلی در این زمینه نیست و بودجه آنها از سوی اسپانسر تامین خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود طاهری، سرپرست باشگاه پر‌سپولیس حکم مدیر‌عاملی دریافت کرده است، گفت: خیر چنین چیزی نیست و او هنوز سرپرست این باشگاه است. سجادی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود طاهری مقداری از بودجه پر‌سپولیس را از صندوق حمایت از پیشکسوتان تامین می‌کند، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست.
وی درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری درباره ریاست فدراسیون جودو پس از استعفای رستگار از این سمت خاطر‌ نشان کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و ان‌شا‌ء‌الله به زودی درباره ریاست فدراسیون جودو تصمیم‌گیری خواهیم کرد. معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه درباره اظهارات برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه میان او و وزیر ورزش و جوانان بر سر استعفای رئیس فدراسیون جودو کدورت به وجود آمده و این موضوع باعث شده سجادی چند روز به محل کار خود نرود، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. اصلا این چنین چیزی نیست؛ چرا که این شایعات را برخی از رسانه‌ها مطرح کرده‌اند. من سه روز سرما خورده بودم و بالاخره حق دارم به عنوان یک انسان بیمار شوم.
نیاز فوتبال به اصلاح نگرش‌ها
انتقادات وزارت ورزش و جوانان از رفتار فدراسیون فوتبال و تاکید سجادی بر این نکته که فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی رفتار کی‌روش باشد در شرایطی است که سرویس ورزشی کیهان بر این باور بوده که کی‌روش درست و بایسته از سوی مسئولان فوتبال مدیریت و هدایت نمی‌شود.
رفتارهای این مربی خارجی نشان می‌دهد که وی به هیچ عنوان مدیران فدراسیون فوتبال را به رسمیت نمی‌شناسد و دل در گروی جریان‌های رسانه‌ای منفعت‌طلبی دارد که به قصد  کسب منفعت شخصی نه منافع ملی، از او حمایت می‌کنند جریاناتی که به خاطر فقدان هویت ملی و ناآگاهی از شخصیت تاریخی خویش، در هر دوره‌ای، طرفدار جنس خارجی و نوکر اجنبی بوده‌اند...
و با این حساب،باید بار دیگر این نکته را یادآور شویم که این تحلیل غلط و آدرس اشتباهی است که اگر فکر کنیم مثلا کی‌روش ذاتا سرکش و مغرور و از زیر بار مسئولیت دررو است! نه، این از همان دست تحلیل‌های غلطی است که بعضی کارشناسان قلابی لمپن مآب و بی‌سواد بعضی برنامه‌های تلویزیونی پرمدعا و قلم‌های مغرض یا ناآگاه رسانه‌ای، مدام به خورد خلق‌الله یا همان بینندگان عزیز و ارجمند! می‌دهند.  امثال کی‌روش معلول هستند، چرایی و چگونگی عملکرد آنها را باید در اصل مهمی به اسم «مدیریت» پیدا کرد. هر کدام از اینها اگر درست مدیریت شوند، در چارچوب وظایف خود عمل می‌کنند و بهترین خدمات را هم به ورزش ما ارائه می‌دهند، و اگر با مدیریتی منفعل و واداده و مرعوب و... طرف باشند، راه سرکشی و قلدری و طلبکاری در پیش می‌گیرند.  
موضوع خیلی ساده است!  بنابراین اگر قرار است فوتبال سر و سامان بگیرد و از این ورطه‌ای که در آن گرفتار آمده، نجات یابد، مدیریت آن باید اصلاح شود، اصلاحاتی که هدفش تغییر نگرش‌ها و روش‌های حاکم  است، نه تغییر افراد!