kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

تخصیص 50 درصد بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 50 درصد بودجه امسال این وزارتخانه به استان‌ها تخصیص یافت.



علی‌اصغر کاراندیش مروستی در مشهد با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به استان‌هاست افزود:‌ بودجه کل این وزارتخانه کمتر از سایر وزارتخانه‌ها و 36 صدم درصد بودجه کشور است. وی اظهار کرد: در حوزه معاونت‌های این وزارتخانه معاونت قرآن و عترت با دوهزار میلیارد ریال اعتبار بیشترین اعتبار را در بین معاونت‌های این وزارتخانه به خود اختصاص داده است. کاراندیش مروستی با اشاره به اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بودجه 520 میلیارد ریالی دارد افزود: یارانه مطبوعات در حوزه فرهنگی 1500 میلیارد ریال و بودجه حوزه سینمایی هزار و 60میلیارد ریال است که تنها 80 درصد آن تخصیص پیدا می‌کند.
وی گفت: در چهار ماه گذشته 53 درصد از بودجه این وزارتخانه تحقق یافته و در حوزه رسانه‌ها نیز با وجود محدودیت‌های اعتباری در راستای آموزش و حمایت از رسانه‌ها تلاش کرده‌ایم.
کاراندیش گفت: یک دهم اعتباری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته بین استان‌ها توزیع کرد به خراسان رضوی اختصاص یافت.
وی با تاکید بر اینکه مشهد به‌عنوان شهری ملی باید از ردیف بودجه و اعتبار ملی برخوردار باشد اظهار کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت حاشیه شهر مشهد که 40 درصد جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهد و وجود بافت‌های فرسوده در مشهد نیازمند حضور جدی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در جهت فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در این دو حوزه است و نهادهای فرهنگی نیز باید تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ کنند.