kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مجوز احداث شهرک‌های صنعتی فاقد توجیه فنی لغو می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از لغو پروانه احداث شهرک‌های صنعتی فاقد توجیه فنی و اقتصادی خبر داد.


به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی سیدابریشمی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشست گرامیداشت روز صنایع کوچک که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از صنعتگران استان قزوین برگزار شد، افزود: در دوره گذشته مجوز احداث و راه‌اندازی 260 شهرک و ناحیه صنعتی بدون مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی به تصویب رسیده بود که بیشتر آنها در سفرهای استانی مسئولان دولتی و با درخواست مدیران و دست‌اندرکاران محلی مصوب شده بود. این مسئول گفت: منطقی و به صلاح نیست که شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاقد توجیه فنی و اقتصادی در کشور احداث شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هرگونه مجوز احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید با انجام بررسی‌های کامل فنی و اقتصادی صورت بگیرد، افزود: در همین راستا، 48 شهرک و ناحیه صنعتی جدید را در فهرست احداث قرار داده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مشکلات صنایع کوچک در سال‌های اخیر، از تغییر شدید نرخ ارز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آنها یاد کرد و گفت: در چنین شرایطی صنایع کوچک قادر به گشایش اعتبار و تامین نقدینگی نبوده و در تهیه مواد اولیه خود به مشکل برمی‌خورند.
سیدابریشمی همچنین به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با تلاش و حمایت دولت و همکاری مجلس اشاره کرد و گفت: با وجود پیش‌بینی کاهش یکهزار و 570 میلیارد ریالی بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با دستور وزیر هیچ‌گونه افزایش قیمت در خصوص واگذاری زمین‌های صنعتی نداشته‌ایم.
وی گفت: 30 هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال ساخت است که حدود 20 درصد از آنها بالای 70 درصد پیشرفت دارند. سیدابریشمی با اشاره به 752 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور گفت: از این تعداد 320 شهرک و ناحیه صنعتی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند که تاکنون 189 واحد واگذار شده‌اند.