kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

واردات خودروهای معلولان از سر گرفته می‌شود

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: ورود خودروهای معلولان که متوقف شده بود با رفع ایرادات طرح قبلی از سر گرفته می‌شود.


علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با مهر، به برگزاری جلسه‌ای در مورد ورود خودروهای معلولان در وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد معلولان، بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد مقرر گردید تا ایرادات طرح ورود خودروهای وارداتی معلولان هر چه سریع‌تر رفع و افرادی که از شرایط لازم برخوردارند بتوانند خودروی خارجی وارد کنند.
محمودنژاد گفت: در جلسات آینده برای تولید خودروهای داخلی متناسب با شرایط جسمی معلولان با شرکت‌های داخلی خودروسازی جلساتی برگزار و نسبت به این موضوع اقدام می‌شود.
وی ضمن انتقاد از سوداگری و سوءاستفاده افراد دلال خودروی معلولان، گفت: تمام ساز و کار لازم برای جلوگیری از سوء‌استفاده این افراد باید در نظر گرفته شود.
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای ورود چهار هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی خارجی معلولان باید اجرایی شود، گفت: شرکت‌های خودروسازی نسبت به مناسب‌سازی خودروهای داخلی معلولان که شامل نصب گیربکس اتومات، هندکنترل، بالابر ویلچر، آئینه مخصوص افراد دارای مشکلات چشمی و ... اقدام نمایند.محمودنژاد با تاکید بر این‌که هزینه مازاد مناسب‌سازی خودروی معلولان را بهزیستی تقبل کند، گفت: از نهادهای مسئول درخواست می‌کنیم تا با تشکیل کمیته‌ای نسبت به شناسایی دلالان خودروهای وارداتی معلولان و سوء استفاده‌کنندگان اقدام کنند.
وی گفت: توانایی مالی معلولان برای ورود خودرو یکی از ویژگی‌هایی خواهد بود که از این پس به دقت مورد توجه قرار می‌گیرد.