kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
ادعای صرافی‌ها:

نماینده بانک مرکزی به دلالان ارز می‌فروشد

برخی صرافان معتقدند فعالیت آزادانه دلالان ارز در بازار به دلیل خواست بانک مرکزی است.


یکی از صرافان خیابان منوچهری در این باره به خبرگزاری فارس می‌گوید: نماینده بانک مرکزی که صرافی بانک پارسیان است ارز در بین دلالان خیابان منوچهری می‌فروشند. وقتی نماینده بانک مرکزی این کار را می‌کند، نشان می‌دهد که بانک مرکزی برای کنترل بازار از این روش هم استفاده می‌کند.
یکی دیگر از صرافان هم در این باره می‌گوید: در اوایل ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت فعالیت دلالان ارز، حضور ماموران موجب شد دلالان از اینجا بروند؛ اما محل فعالیتشان به سبزه میدان منتقل شد و به جای دلار، سکه معامله می‌کردند.وی ادامه داد: بعد از مدتی که سر و صداها خوابید، دوباره به نبش خیابان منوچهری بازگشتند.گفتنی است طبق مواد 16،3 و ‍17 مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها، هرگونه اعلام نرخ و خرید و فروش ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از صرافی‌های موضوع این مقررات ممنوع است و متخلفین از این مقررات به استناد قانون پولی و بانکی کشور، قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
با گذشت 6 ماه و 20 روز از ابلاغ این دستورالعمل الان دلالان ارز به راحتی و بدون هیچگونه مزاحمت نبش خیابان منوچهری و روبروی پاساژ افشار به فعالیت خود ادامه می‌دهند.