kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
با ادامه جنایات سعودی‌ها

لشکری از قبایل تازه نفس یمن به انصارالله پیوستند

همزمان با ادامه جنایات آل‌سعود علیه یمن خبر می‌رسد، لشکری از قبایل تازه نفس یمنی برای حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وارد عدن شدند.


عضو شورای سیاسی انصارالله اعلام کرد، لشکری از قبایل یمنی برای حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وارد عدن شدند و در همان اولین عملیات نظامی خود یک پست ایست و بازرسی و یک پایگاه مزدوران سعودی را تحت سیطره خود گرفتند. به گزارش فارس، «حسین الحوثی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: «به دنبال دعوت سید «عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله از ارتش و کمیته‌های انقلابی برای تحکیم جبهه‌های داخلی نبرد با تروریست‌ها و تقویت گزینه‌های راهبردی، قبایل یمنی روز شنبه وارد شهر عدن شدند». وی گفت: «ارتش یمن با پشتیبانی قبایل و جنبش انصارالله طی روزهای آتی ضمن ادامه پیشروی‌های خود برای پاکسازی شهر عدن از لوث تروریست‌ها، عملیات نظامی در مناطق مسکونی این شهر را به صورت گسترده ادامه خواهد داد.»
در همین حال «محسن عبدعلی الهمدانی»، سخنگوی قبایل یمنی گفت: «نیروهای مسلح قبایل یمنی صبح روز شنبه یک پست ایست و بازرسی و یک پایگاه نظامی متعلق به شبه نظامیان «منصور هادی» را در مرکز عدن تحت کنترل گرفتند.» وی افزود: «قبایل مسلح به شماری از گشتی‌های نظامی شبه‌نظامیان «منصور هادی» نیز حمله کرده و چندین تن از آنها را کشته یا زخمی کردند.»
حمله موشکی به مرکز
 دفاع هوایی آل سعود
از سوی دیگر منابع یمنی از موفقیت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در هدف قرار دادن مرکز دفاع هوایی عربستان با هفت موشک گراد و هلاکت پنج نظامی متجاوز اماراتی در یمن خبر دادند. توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز همزمان پایگاه‌های مشعل، ملحمة و المعطن در جیزان را با 21 گلوله خمپاره و پایگاه الحثیرهًْ را با 10 فروند خمپاره هدف قرار دادند که در نتیجه آن این پایگاه‌های سعودی به آتش کشیده شد.
سایر رویدادها
* شبکه المیادین به نقل از منابع یمنی اعلام کرد شمار قربانیان حملات هوایی و توپخانه‌ای عربستان به یمن به 4 هزار و 430 شهید و 11هزار و 172 زخمی رسید.
* آنکارا همسو با سیاست‌های ریاض علیه یمن، دارایی‌های «علی عبدالله صالح» و شماری از رهبران انصارالله را بلوکه کرد!
* وزیر خارجه سعودی پس از ۴ماه تجاوز هوایی علیه یمن تاکید کرد که تنها راه‌حل برون‌رفت از بحران یمن، راه حل سیاسی است!