kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

قتل دانشجوی سیاه‌پوست تازه‌ترین جنایت پلیس آمریکا

پلیس آمریکا در جدیدترین دسته گل نژادپرستی خود و در سالگرد قتل «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست، یک دانشجوی سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت.


مردم آمریکا دیروز (یک‌شنبه) و همزمان با سالروز کشته شدن «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور  در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند. یکی از این مناطق شهر بالتیمور بود که مردم با در دست داشتن دست نوشته‌هایی مانند «به جنگ علیه سیاهپوستان پایان دهید» و «به تبعیض نژادی پایان دهید» در خیابان‌ها حاضر شدند.
 به گزارش تسنیم یکی از سخنرانان حاضر در این تظاهرات گفت: «ما تنها برای مایکل براون در اینجا تجمع نکرده‌ایم، بلکه هدف ما اعتراض به مرگ بیش از ۱۰۰۰ سیاهپوستی است که در یک سال گذشته توسط پلیس به قتل رسیده‌اند.» پلیس آمریکا نظارت شدیدی بر این تظاهرات داشت به شکلی که صدها نیروی پلیس، ۵۰ خودرو و حتی یک فروند  هلی‌کوپتر این تظاهرات را زیر نظر داشتند.
اما در حالی که مردم سرگرم برگزاری نخستین سالگرد کشته شدن مایکل براون در بالتیمور بودند، در شهر «دالاس» واقع در ایالت تگزاس پلیس نژادپرست آمریکا جوان سیاه‌پوست دیگری را به ضرب گلوله کشت تا ثابت کند که هیچ تغییری در سیاست سیاه کشی خود نداده است.
«کریستین تیلور»،  دانشجوی سیاهپوست و بازیکن تیم فوتبال یکی از دانشگاه‌های آمریکا، به ضرب گلوله یک افسر سفید‌پوست پلیس کشته شد. دوستان «تیلور» با به راه انداختن کمپین اطلاع‌رسانی در فضای مجازی توجه رسانه‌ها را به این موضوع جلب کرده‌اند. مقامات پلیس آمریکا اعلام داشته‌اند که تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.
کشته شدن سیاهپوستان آمریکایی توسط پلیس این کشور در خیابان‌ها و حتی داخل زندان تبدیل به یکی از معضلات امنیتی در آمریکا شده و اعتراضات زیادی را نیز به دنبال داشته است. طی یک سال گذشته شهرهای مختلف آمریکا شاهد اعتراضات وسیع و گسترده‌ای علیه خشونت و رفتارهای تبعیض آمیز پلیس با سیاه‌پوستان و سایر رنگین‌پوستان بوده است.