kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

برگزاری نخستین جشنواره‌ لاله‌های تالاب انزلی

نخستین جشنواره لاله‌های تالاب انزلی با حضور جمعی از گردشگران و مردم انزلی در این شهرستان برگزار شد.


شهردار انزلی در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: یکی از اهداف مهم ما در این جشنواره شناساندن گل لاله تالاب به تمام کشور و دنیا است.
رضا پورشعبان تصریح کرد: مشارکت مردم در چنین برنامه‌هایی می‌تواند بر توسعه شهر و عرضه محصولات جوامع محلی و بومی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سال آینده این برنامه با کیفیت و غنای بیشتری برگزار خواهد شد اظهار کرد: شهرداری درصدد است با برگزاری چنین برنامه‌هایی شرایط ویژه‌ای را برای حضور و ماندگاری گردشگر در این شهر توریستی فراهم آورد.
پورشعبان در خصوص تامین هزینه‌های این جشنواره گفت: خوشبختانه با قبول بخشی از هزینه‌های این جشنواره توسط سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی، مردم انزلی شاهد برپایی جشنواره‌ای مختص شهر خود هستند.
وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط لازم در سال‌های آینده، این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار می‌کنیم. در این مراسم رئیس اداره محیط زیست انزلی نیز با تاکید بر اینکه لاله تالابی المان منحصر به فرد و مختص شهر انزلی است گفت: گل لاله تالاب فقط در تالاب انزلی و در سطح بیش از چهل هکتار می‌روید و به همین دلیل شاخص شهرستان انزلی محسوب می‌شود.
اکبر میغی با اشاره به برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد: این جشنواره در قالب 19 غرفه در بخش‌های نمایشگاه عکس لاله تالابی، آموزش‌های محیط زیست، فعالیت‌های کودکانه، صنایع دستی با محوریت لاله تالاب و همچنین غرقه تفکیک زباله از مبدأ برگزار شد. در مراسم اختتامیه این جشنواره، کیک 27 متری در بین بازدیدکنندگان و گردشگران توزیع شد.