kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مخالف واگذاری ماشین‌سازی تبریز هستیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف واگذاری ماشین‌سازی تبریز هستم و برای خروج ماشین‌سازی از فهرست واگذاری‌ها تلاش می‌کنم.


رضا رحمانی با تاکید بر مخالفت خود در زمینه واگذاری ماشین‌سازی تبریز به بخش  خصوصی اظهار داشت: واگذاری ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی به صلاح صنعت استان نیست.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی ماشین‌سازی را در فهرست واگذاری به بخش خصوصی قرار داده و تاکنون مزایده‌هایی نیز منتشر شده اما این امر به معنای عدم امکان لغو این برنامه نیست و می‌توان موضوع واگذاری را ملغی کرد.
رحمانی یادآور شد: از جمله اختیارات دولت تا پایان برنامه توسعه‌ این امکان است تا در مورد تصمیم‌های واگذاری تجدید نظر انجام دهد و با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه هماهنگی‌هایی شده و نامه‌ای نیز از سوی ایشان در این مورد نوشته شده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی واگذاری‌های نادرست به افراد غیراهل ضربه‌های زیادی به صنعت استان وارد کرده که این امر نباید تکرار شود.
گروه ماشین‌سازی تبریز یکی از بزرگترین‌ کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک، تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیفتراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های CNC است.