دومین نمایشگاه فن بازار شهر در بوستان گفتوگو افتتاح شد
دومین نمایشگاه فن بازار فناوریهای نوین شهری دیروز در آیینی با حضور معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیسجمهوری، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری آغاز به کار کرد.
رئیس مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران در این آیین گفت: از میان 415 شرکت متقاضی حضور در این دوره از فن بازار 230 شرکت بعد از ممیزی انتخاب شدند.
بابک نگاهداری افزود: در کنار این شرکتها غرفههای کارفرمایی متشکل از سازمانهای مرتبط، شهرداریهای مناطق، و شهرداریهای 12 کلانشهر کشور نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه نیازهای فناورانه ارائه می شود، تصریح کرد: نهادهای حمایتکننده، تسهیلگر و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور ارائه مشاورههای حقوقی و مالی لازم نیز در این دوره از فن بازار حضور دارند.
نگاهداری گفت: پنج بانک شامل صادرات، تجارت، ملی، شهر و اقتصاد نوین برای مشارکت در سرمایهگذاریهای با حجم مالی بالا آماده ارائه خدمات هستند.
بنابه اظهار وی 12 بوستان علم و فناوری کشور در دومین فن بازار فناوریهای نوین شهری حضور دارند.
رئیس مرکز مطالعات و امور بینالملل شهرداری یکی از ویژگیهای این دوره از فن بازار را شرکت پیمانکاران بخش خصوصی که با شهرداری همکاری دارند، عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری فن بازار گشودن دروازههای شهرداری تهران به سوی شرکتهای دانشبنیان داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندیهای داخلی است.
وی با اشاره به حضور شهرداریهای لبنان در این دوره از نمایشگاه افزود: تلاش میکنیم تا در سومین دوره فن بازار فناوریهای نوین شهری از شهرداریهای خارجی نیز دعوت کنیم.رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آيین استفاده از سیستمهای سنتی برای اداره شهر را ناکارآمد توصیف کرد و گفت: باید با فنآوریهای روز همگام شد.
مهدی چمران با بیان اینکه بخشی از این تکنولوژیها داخلی بوده و بخشی از خارج تهیه میشود، افزود: باید تلاش کنیم تا در این زمینه خودکفا شویم زیرا که این موضوع هم در شرایط بحرانی و هم از نظر قیمت و اشتغالزایی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی یکی از پایههای اقتصاد مقاومتی در کشور است، افزود: فناوریهای نوین باید جایگزین فناوریهای قدیمی شوند تا بتوانیم به خودکفایی برسیم.وی خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای برگزاری چنین نمایشگاههایی عملیاتی شوند و به برگزاری نمایشگاهها محدود نماند.
در ادامه این آیین سیدمهدی سیدی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پرداخت وامهای سه میلیارد ریالی تا چند میلیارد ریالی توسط صندوق نوآوری خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: به بلوغ رسیدن شرکتهای حاضر در فن بازار از جمله ویژگیهای مهم این دوره از نمایشگاه است.سیدی تصریح کرد: حاصل کار این شرکتها قابل ارائه به مردم است و امیدواریم مردم در شهرها شاهد نمود نتایج این فن بازار باشند. دومین فن بازار فناوریهای نوین شهری هفدهم تا نوزدهم مرداد ماه در محل بوستان گفتوگو جریان دارد.