kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
دربی‌های اصفهان و تبریز در هفته دوم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود

تقابل دیدنی استقلال و ملوان، حضور پرسپولیس در گرمای طاقت فرسای اهواز

برگزاری دو دربی در اصفهان و تبریز، تقابل استقلال در تهران برابر ملوان انزلی با هدایت امیر قلعه‌نویی و حضور پرسپولیس در گرمای اهواز و تقابل با استقلال خوزستان بازی‌های هفته دوم لیگ برتر را دیدنی و جذاب کرده است.

رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر هم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و 16 تیم لیگ برتری برای رسیدن به صدر جدول با یکدیگر رقابت می‌کنند. بدون شک گل سرسبد بازی‌های این هفته تقابل دیدنی استقلال و ملوان انزلی با هدایت امیر قلعه‌نویی است. وقتی یک طرف بازی استقلال پرهوادار باشد و طرف دیگر محبوب‌ترین مربی آبی‌ها، بازی هم در ورزشگاه آزادی باشد و هر دو تیم در بالای جدول باشند، قطعا این بازی مهم‌ترین بازی هفته است.استقلال و ملوان، در هفته نخست لیگ حریفان خود را برده‌اند و با سه امتیاز از همان هفته اول میخ خود را محکم کوبیده‌اند. دیدار دو تیم در هفته دوم و در ورزشگاه آزادی قطعا جذاب و تماشایی می‌شود چون همیشه دیدار دو تیم جذاب بوده و این بار حضور قلعه‌نویی روی نیمکت ملوانی‌ها بر این جذابیت افزوده است.پیش از این در تاریخچه لیگ برتر این گونه بود که هر گاه امیر قلعه‌نویی از استقلال به تیم دیگر رفته برابر آبی‌های پایتخت خوب نتیجه گرفته و معمولا پیروز بوده است. بنابراین پرویز مظلومی پیش از آن که به فکر برتری تیمش برابر ملوان باشد، به شکستن رقیب می‌اندیشد.
 استقلال خوزستان – پرسپولیس
شاگردان عبدالله ویسی هفته اول خیلی سخت برابر سپاهان باختند و نشان دادند که می‌توانند حریف خود را اذیت کنند. در عوض پرسپولیسی‌ها خوش‌اقبال بودند که در اولین دیدار فصل و در خانه نباختند.حالا این دو تیم دومین بازی خود را در فصل پانزدهم برابر هم انجام می‌دهند. پرسپولیسی‌ها در این بازی می‌توانند از چند بازیکن خود که در بازی اول محروم بودند استفاده کنند. این مسئله کمی بار تجربه را در این تیم زیاد می‌کند و البته به قول مسئولان فنی پرسپولیس حضور نورمحمدی، عالیشاه، طارمی و اومانیا وزن تیم را بالا می‌برد.سرخ‌پوشان تهران هیچ نمی‌خواهند که از همان هفته‌های نخست قافیه صدرنشینی را به رقبا ببازند و از این رو فقط با اندیشه پیروزی به اهواز می‌روند. در مقابل استقلال خوزستان هم به دنبال اولین پیروزی در فصل جدید است.
گسترش فولاد – تراکتورسازی
شهرآورد تبریز چند سالی است که در لیگ برتر برگزار می‌شود و کم کم جای خود را در دل هواداران تبریزی فوتبال باز کرده است. هرچند هنوز مانده که اعتبار و حساسیت این بازی به شهرآورد پایتخت، اصفهان و حتی اهواز برسد اما چون تبریزی‌ها به فوتبال عشق می‌ورزند، قطعا در آینده‌ای نزدیک سکوهای ورزشگاه‌های تبریز هنگام برگزاری مملو از تماشاگر خواهد شد. تراکتورسازی و گسترش فولاد، یک امتیازی هستند و به ترتیب در رده‌های نهم و دوازدهم قرار دارند.
ذوب آهن – سپاهان
این هفته، هفته دربی‌هاست. پس از شهرآورد تبریز، نوبت به تیم‌های اصفهانی لیگ برتر می‌رسد که با هم روبه‌رو شوند. این دیدار به نوعی سوپرجام فوتبال ایران هم محسوب می‌شود چون یک سمت قهرمان لیگ و سمت دیگر قهرمان جام حذفی قرار دارند.یحیی گل‌محمدی و حسین فرکی که در انتخاب بهترین مربی فصل چهاردهم با هم رقابت شانه به شانه‌ای داشتند، این بار در زمین چمن نشان می‌دهند که کدام مربی بهتر از دیگری است.برنامه کامل دیدارهای هفته دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است:
پنجشنبه 15/5/94:
* پدیده خراسان - فولاد خوزستان( ساعت ۱۸)* نفت تهران - صبای قم(ساعت ۱۹:۳۰) * استقلال خوزستان– پرسپولیس (ساعت ۱۹:۳۰)* راه‌آهن تهران - سایپا تهران(ساعت ۱۸:۳۰)
جمعه 16/5/94:
* گسترش فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز(ساعت ۱۸:۳۰)* استقلال اهواز - سیاه‌جامگان مشهد(ساعت ۱۹:۳۰)* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی(ساعت ۱۹:۳۰) * ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان(ساعت ۲۱)