kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
ضعف مدیریتی و دور شدن سرمربی پرتغالی از تیم ملی

فدراسیون فوتبال برای بازگشت کی‌روش، دست به دامن خبرنگاران شد!

در شرایطی که بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته، برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال دست به دامن خبرنگاران شدند و از آنها خواستند کاری کنند که سرمربی پرتغالی تیم ملی به تهران بازگردد!
سرویس ورزشی-

ابهامات در خصوص بازگشت کی روش به فوتبال ایران بیشتر از گذشته شده است. روز گذشته مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا از کی‌روش خبر دارد یا نه؟!  اظهار داشت: «به نفع فوتبال است که کی‌روش برگردد. شما خبرنگاران هم تلاش کنید که او بازگردد من از او خبر دارم اما شما تلاش‌تان را بکنید که به ایران بازگردد.»
این پاسخ عجیب تاج باعث شد که گمانه‌زنی‌ها در خصوص برنگشتن کی‌روش به فوتبال ایران، بیشتر از قبل شود. کی‌روش که پنجشنبه 28 خرداد و پس از دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان از هفته دوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، کشورمان را ترک کرده بود، ابتدا قرار بود پس از 3 هفته مرخصی به کشورمان بازگردد که فوت همسر وی، این مرخصی را برای 3 هفته دیگر تمدید کرد.
با این حال پس از گذشت 3 هفته و قبل از آغاز لیگ، کی‌روش به ایران برنگشت و حالا شنیده می‌شود در صورتی که وی واقعا قصد بازگشت داشته باشد، پس از برگزاری سمینار 3 روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا که به میزبانی کوالالامپور مالزی و به منظور بررسی فنی رقابت‌های جام ملت‌های آسیای 2015 برگزار می‌شود، در تاریخ 29 مرداد به ایران بازخواهد گشت.
این در حالی است که علی کفاشیان قبلا  طی چندین نوبت در مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرده بود که کی‌روش قبل از آغاز لیگ برتر به کشورمان باز می‌گردد. رئیس فدراسیون حتی یک هفته مانده به آغاز لیگ، یک بار دیگر روی این موضوع تأکید کرده بود که کی‌روش دو سه روز مانده به آغاز لیگ برتر به کشورمان باز خواهد گشت.
مذاکره کی‌روش با تیم‌های دیگر
تمام این فعل و انفعالات در شرایطی رخ می‌دهد که طی یکی، دو هفته گذشته، برخی جریانات رسانه‌ای حامی کی روش از مذاکرات وی با تیم ملی مکزیک خبر داده‌اند. گویا کی‌روش چندی پیش با پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی مکزیک، قهرمان جام کونکاکاف مواجه شده؛ پیشنهادی که اگر صحت داشته باشد - البته منابع خارجی صحت آن را تأیید کرده‌اند- می‌تواند ماجرای ماندن یا نماندن کی‌روش در تیم ملی ایران را پیچیده‌تر از هر زمان دیگری کند.
اگر مذاکره کی‌روش با فدراسیون مکزیک واقعیت داشته باشد، حال این سؤال پیش می‌آید که چطور کی‌روش که البته یک مربی حرفه‌ای به شمار می‌رود با مکزیکی‌ها و بدون اطلاع فدراسیون ایران به مذاکره پرداخته است؟!
در این بین فقط یک گمانه‌زنی مطرح است و آن هم اینکه دستمزد و حق و حقوق کی‌روش به موقع برای او واریز نشده و طبق بندهایی که در قرارداد این مربی وجود دارد، این حق برای کی‌روش محفوظ است که در صورت تأخیر در پرداخت دستمزدش به صورت یک طرفه با کشورهایی که خواستار او هستند به مذاکره بپردازد که در این صورت دیگر جایی برای گلایه و یا شکایت فدراسیون فوتبال ایران باقی نخواهد ماند!
ضعف مدیریتی در فدراسیون فوتبال
فارغ از این مهم که بالاخره کی‌روش به فوتبال ایران برمی‌گردد یا نه، باید گفت؛ همین شرایطی هم که امروز فوتبال ایران گرفتارش شده نشان از ضعف مدیریتی است که در فدراسیون فوتبال مشاهده می‌شود. کفاشیان و همکارانش چند ماه قبل یک قرارداد مالی سنگین برای ادامه همکاری کی روش با تیم ملی امضاء کردند و حالا در تامین منابع مالی آن با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند.
جالب اینکه در این بین برخی از همکاران علی کفاشیان تلاش داشتند به شکل ماهرانه‌ای توپ را به زمین وزارت ورزش و جوانان بیندازند. روز گذشته بهروان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گویی با خبرگزاری فارس خواستار کمک وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال شد. بهروان در مصاحبه خود صراحتا عنوان داشت که «شأن وزارت ورزش بالاتر از آن است که به وعده‌هایش به کی‌روش عمل نکند.»