kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
سرمربی تیم ملی بسکتبال به آینده امیدوار است

باوئرمان: برای قهرمانی در آسیا تمرین کردیم(گفت و گو)

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تورنمنت اطلس اسپرت را با نایب قهرمانی پشت سرگذاشت اما این مربی اعتقاد دارد برای قهرمانی به این تورنمنت نیامده بود بلکه آمد تا تیم را برای قهرمانی در جام ملتها هماهنگ‌تر کند.

دیرک باوئرمن در مورد شکست ایران از تیم دوم چین در فینال تورنمنت اطلس گفت‌وگویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:
* در دیدار فینال روز خوبی را پشت سر نگذاشتیم اما در عوض چینی‌ها هر چه زدند گل شد. درصد شوتهای ما بسیار پایین بود.
* شما این را مدنظر داشته باشید که ما برای حضور در تورنمنت چین فقط هشت روز تمرین کردیم. شرایط جسمانی بعد از این مدت تمرین نمی‌تواند ایده‌آل باشد. پنج بازی کردیم و در فینال واقعا از نظر ذهنی و بدنی سرحال نبودیم ضمن اینکه چینی‌ها دو ماه است که با یکدیگر کار کرده‌اند و بهترین شرایط زمانی برای هماهنگ‌تر شدن را داشتند. اما ما هدفمان در اینجا قهرمانی نبود. پس اول بهتر است از هر لحاظ بهتر شویم چرا که جام ملتها یک ماه و نیم دیگر است.
* بعد از این تورنمنت حالا عملکردمان را باید تحلیل کنیم. انتخاب 12 نفر پایانی تصمیم سختی است چرا که براحتی نمی‌توان شخص یا افرادی را خط زد. ما باید آنهایی را نگاه داریم که شانس بهتر برنده شدن را به ما می‌دهند ولی برای من نام این افراد هنوز معلوم نیست. همه را نگاه می‌داریم و با آنها به آلمان می‌رویم. من همه بازیکنان را می‌شناسم.
* تنها نقطه ضعفی که داریم این است که با هم تمرین زیادی نداشتیم. در این تورنمنت هم به اندازه‌ای بازی کردیم که تمرین داشتیم. پس نمی‌توان انتظار بالایی برای تیم در حال تمرین داشت. استعدادهای زیادی را در تیم می‌بینم. آنها شخصیت خوبی دارند و با اخلاق خوب همچنان اتحادشان را حفظ می‌کنند.