kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در 200 نقطه جهان

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در 200 نقطه جهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین نوش‌آبادی ابراز داشت: در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی از جمله آغاز جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) را خواهیم داشت که از برنامه‌های مهم فرهنگی کشور در سال‌های مختلف برشمرده می‌شود. وی افزود: جشنواره امام رضا(ع) به بررسی سیره حضرت در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اخلاقی می‌پردازد و از 25 مرداد مراسم افتتاحیه آن از شهر قم شروع خواهد شد.
نوش‌آبادی ادامه داد: قم میزبان افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا(ع) است و پس از آن پرچم ثامن‌الحجج(ع) در تمام استان‌های ایران و 80 کشور جهان به اهتزاز درمی‌آید. وی بیان داشت: 200 نقطه جهان در قاره‌های مختلف جشنواره امام رضا(ع) را برگزار می‌کنند و این جشنواره از مهمترین اقدامات دستگاه فرهنگی برای تقویت دیپلماسی فرهنگی با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب و با هدف ایجاد وفاق و همبستگی اسلامی میان همه فرق و مذاهب اسلامی است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امام رضا(ع) محور همبستگی و وفاق اسلامی در میان همه فرق بوده است و همین مساله امسال به عنوان شعار جشنواره امام رضا(ع) برگزیده شده است که در رشته‌هایی چون مقاله‌نویسی، شعر رضوی، فیلم و فیلمنامه برگزار می‌شود.
وی گفت: 530 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه داوران این جشنواره بین‌المللی خواهند بود تا شاهد قوت بالایی برای قضاوت آثار داخلی و خارجی جشنواره باشیم.