kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

پلیس آمریکا در یک روز به اندازه 10 سال نروژ آدم می‌کشد!

آمارهای منتشره شده نشان می‌دهد که پلیس نژادپرست آمریکا گوی سبقت را از پلیس همه کشورهای جهان ربوده و در یک روز بیشتر از 10 سال فعالیت پلیس نروژ آدم می‌کشد.

وبگاه خبری  «بیزینس اینسایدر»  در گزارشی جدید به افشای ابعاد تازه‌ای از نژادپرستی و وحشیگری پلیس آمریکا پرداخت و نوشت: «پلیس آمریکا در تعامل با مردم براساس رنگ افراد قضاوت می‌کند، به عنوان مثال این کشور از اول ژانویه 2015 تاکنون بیش از 600 نفر را کشته که  100 مورد آن تنها در ماه مارس(فروردین) سال جاری رخ داده است.»
بر اساس این گزارش، این حوادث به عنوان «قابل رویت‌‌ترین رویدادها» در آمریکا، نشانگر این است که در این کشور  براساس رنگ افراد قضاوت می‌شود.در قیاس با واقعیت ملال‌انگیز در آمریکا، آخرین باری که در نروژ پلیس این کشور به سمت شخصی شلیک کرده که منجر به مرگ شده است، به سال 2006 برمی‌گردد.
 به گزارش فارس، گزارش‌های منتشره از سوی دولت نروژ نشان می‌دهند که پلیس این کشور در سال 2014 تنها 2 مورد شلیک داشته و تنها در خلال سال‌های 2005 و 2006 در این کشور شلیک کشنده انجام داده است.
«گوماندور آدسون» جامعه شناس ایسلندی دانشگاه میشیگان شمالی نیز به این وبگاه گفته «آمریکایی‌ها به پلیس این کشور اعتمادی ندارند.»
دادستان کل آمریکا نیز همین هفته گذشته اذعان کرد که سیاه‌پوستان آمریکایی به دلیل «رفتار وحشیانه» پلیس این کشور احساس امنیت نمی‌کنند.
به گزارش  تسنیم، «لورتا لینچ» دادستان کل آمریکا در مصاحبه با «ای. بی‌.سی. نیوز» ضمن اشاره به مرگ مشکوک «ساندرا بلاند» دختر سیاه‌پوست ۲۸ ساله از ایالت« ایلینوی» در سلول زندانی کوچک در ایالت تگزاس تصریح کرد: «اعضای جامعه سیاه پوستان آمریکا از سوی پلیس احساس ناامنی می‌کنند.»
وی افزود: «من فکر می‌کنم که سیاه پوستان آمریکایی احساس می‌کنند همان رفتاری که از سوی پلیس با سایر افراد جامعه می‌شود، با آنها صورت نمی‌گیرد.» رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان مسئله تازه‌ای نیست. شبکه خبری دویچه‌وله  نیز در همین رابطه طی گزارشی رفتار پلیس با سیاهان آمریکا را مثل رفتار با «برده‌ها» توصیف کرد.