kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
هشدار تل‌آویل به قتل کودک 18 ماهه فلسطینی

اسرائیل آماده باشد انتقام مقاومت قطعی است

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات تل‌آویو و در واکنش به سوزانده شدن کودک شیرخوار فلسطینی به دست صهیونیست‌ها اعلام کردند که انتقام کودک شیرخواره قطعی است.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، انتقام گروه‌های فلسطینی در واکنش به سوزانده‌شدن کودک شیرخوار فلسطینی قطعی است و فقط زمان آن مورد سؤال است، پس اسرائیل برای مواجهه با انتقام مقاومت آماده باشد.
به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی از بیم واکنش فلسطینی‌ها در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد.
 رژیم صهیونیستی برای کاهش التهابات و تحرکات جهانی نسبت به این قتل فجیع اعلام کردکه قاتل کودک شیرخواره فلسطینی را بازداشت کرده است. منابع صهیونیستی نام این فرد را «یهود لاندسبرگ» معرفی و اعلام کردند وی اعتراف کرده مساجد، خانه‌ها و مزارع فلسطینی‌ها را به آتش کشیده است.
نوع واکنش صهیونیست‌ها به این حادثه نشان می‌دهد، آنها قصد دارند این جنایت‌ را که در خون صهیونیست‌هاست یک مسئله شخصی جلوه دهند.
ادامه اعتراض‌های جهانی
در همین حال واکنش جهانی به این اقدام شنیع و غیرانسانی صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد و در کشورهای مختلف جهان مردم این حادثه وحشتناک را محکوم و آن را مصداق «تروریسم» قلمداد کردند. علاوه بر چند کشور اروپایی، در غزه، کرانه باختری و سرزمین اشغالی نیز فلسطینی‌ها در اعتراض به جنایت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و خواستار انتقام شدند.
نیروهای رژیم صهیونیستی اما با گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور به تظاهرکنندگان حمله کردند که به زخمی شدن ده‌ها  تن منجر شده است.
در همین رابطه گردان‌های «قسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد که حق مقاومت در پاسخ دندان‌شکن به عاملان این جنایت محفوظ است.
مسئولان فلسطینی همچنین اعلام کردند که با اردن به توافق رسیده‌اند تا گفت‌وگوهایی را با کشورهای عضو شورای امنیت برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی به دست شهرک‌نشینان و انجام تحقیقات درباره این جنایت آغاز کند.
به گزارش ایسنا، صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: «ما برای مجازات و محاکمه اشغالگران اسرائیلی و شهرک‌نشینان به دلیل جنایت‌هایی که علیه ما انجام داده‌اند تمامی اقدامات را اتخاذ خواهیم کرد.»
گفتنی است خبر به آتش کشیده شدن این نوزاد 18 ماهه روز جمعه گذشته رسانه‌ای شد. صهیونیست‌ها با آتش‌زدن خانه یک خانواده فلسطینی در جنوب نابلس، ضمن سوزاندن این کودک شیرخواره، خانواده وی را نیز راهی بیمارستان کردند. انتشار این تصاویر دلخراش حتی صدای اعتراض نتانیاهوی کودک‌کش را هم درآورد.