kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

چهار سوی پنج قاره

 
  پایان اختلاف 68 ساله هند- بنگلادش
دولت‌های هند و بنگلادش پس از 68 سال بر سر حل اختلافات مرزی به توافق رسیدند. این اختلافات باعث شده بود که ساکنان مناطق مورد اختلاف، هیچ تابعیت کشوری نداشته باشند. 37 هزار نفر در مناطق تحت تصرف هند و 14 هزار نفر در مناطق تحت تصرف بنگلادش، تابعیت هیچیک از این دو کشور را نداشتند.
راهپیمایی غرامت در لندن
شمار زیادی از سیاه‌پوستان انگلیسی آفریقایی و کارائیب‌تبار شنبه با برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی غرامت» مقابل پارلمان انگلیس در لندن، از مقامات این کشور خواستند که به کشورهای قربانی دوران استعمار غرامت پرداخت کنند.
این راهپیمایی در سالگرد لغو برده‌داری انجام شد. انگلیس اول اوت 1833 قانون رهایی بردگان را تصویب کرد.
مرگ در زندان‌های مصر
نظامیان حاکم بر مصر در سال جاری چند رهبر بیمار اخوان‌المسلمین را در زندان‌ها به حال خود رها کردند تا بمیرند. از جمله رهبران برجسته متوفی در زندان‌های مصر می‌توان به «فرید اسماعیل»، «ابوبکر قاضی» و «طارق الغندور» اشاره کرد. طی روزهای گذشته نیز یک مخالف دیگر دولت مصر در زندان‌های این کشور درگذشت.
انتخابات آمریکا
براساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، 55 درصد رأی دهندگان آمریکایی به خانم «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات و 30 درصد نیز به «ترامپ» از حزب جمهوریخواه رأی خواهند داد. 52 درصد آمریکایی‌ها نیز از عملکرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی رضایت ندارند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال 2016 برگزار می‌شود.
اذعان به دوستی صهیونیست‌ها و سعودی‌ها
«دوری گلد» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: رژیم سعودی همپیمان ماست. در ارتباط با روابط دوستانه میان آل‌سعود و صهیونیست‌ها خبرهای متعددی به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ملاقات گلد با «انور عشقی» ژنرال سابق و مشاور بلندپایه دربار رژیم سعودی در آمریکا اشاره کرد.