kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
عسگری:

برخی واردکنندگان خودرو از پرداخت مالیات فرار می‌کنند

رئيس سازمان امور مالیاتی از فرار مالیاتی برخی واردکنندگان خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار کیهان، علی عسگری در نشست خبری دیروز خود با اشاره به موضوع فرار مالیاتی گفت: قبول داریم الان در کشور فرار مالیاتی هست یعنی کسانی هستند که درآمد واقعی‌شان را کتمان می‌کنند یا پرداخت مالیاتشان را به تعویق می‌اندازند.
وی افزود: قبول داریم یک تعداد از کسانی که فرار مالیاتی دارند را هنوز شناسایی نکرده‌ایم و باید شناسایی کنیم.
عسگری در همین باره گفت: در کشور، برخی شرکت‌های واردات خودرو هستند که از پرداخت مالیات واقعی خود فرار می‌کنند و یا کتمان درآمد می‌کنند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با کسانی که مالیات دقیق خود را ابراز نکنند چه برخوردی می‌کنید؟ گفت: با کسانی که مالیات واقعی خود را اعلام نمی‌کنند یا براساس دفاترشان کار رسیدگی به مالیاتشان را انجام می‌دهیم یا اینکه از آنها مالیات علی‌الراس می‌گیریم.
مالیات علی‌الراس رقم بالایی است و به زیان مودی مالیاتی خواهد بود.
عسگری در بخش دیگری از اظهاراتش با اذعان به اینکه برخی ماموران مالیاتی در برخورد با مودیان دچار تخلف شده‌اند گفت: در سال‌های اخیر با این ماموران متخلف برخورد کرده‌ایم و از این پس هم این برخوردها ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین درباره حذف یارانه افراد گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا الان برای حذف یارانه افراد از سازمان ما اطلاعاتی نخواسته است اما اگر نیاز داشته باشند ما این اطلاعات را می‌دهیم البته نه به درخواست افراد بلکه به درخواست حاکمیت.