معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد
اجازه نمی دهیم پرسپولیس و استقلال به نااهلان واگذار شود
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان میگوید، وزارت ورزش تلاش دارد که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نااهلان واگذار نشود.
سرویس ورزشی-
احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در تازهترین صحبت های خود در رابطه با بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس و اینکه پس از اینکه چهار دوره واگذاری ناموفق، آیا وزارت ورزش برنامهای برای حمایت مالی از این باشگاهها دارد یا خیر؟ گفت: از سال 92 که دکتر گودرزی یکی از سه وزیری بود که در خصوص بحث واگذاری حضوری پررنگ داشت، این موضوع را به جدیت دنبال کرد تا بتواند با واگذاری تیمهای استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، تا حدودی فشار مالی از دوش دولت برداشته شود. متاسفانه پس از 4 دوره این مساله امکانپذیر نشد و وزارت اقتصاد و سایر بخشهای خصوصی در بحث واگذاری وارد شد.
او ادامه داد: در حال حاضر بحث واگذاری از حیطه وزارت ورزش خارج شده و بخشهای خصوصی و وزارت اقتصاد در این زمینه تصمیمگیرنده هستند. البته در بعضی از رسانهها شنیده میشود که اعلام کردهاند وزیر ورزش موافق این قضیه نبود، این واقعا بیانصافی است که در این خصوص رسانهها اینگونه ورود کنند. وزارت ورزش و جوانان به طور جد موافق واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و تلاشهای زیادی در این زمینه انجام داده تا دیگر دولت از نظر حمایت مالی به این دو باشگاه کاری نداشته باشد. به هر شکل مقدمات کار انجام شده بود اما در نهایت دیگر وزارت ورزش تعیین کننده مساله نیست.
احمدی گفت: وزارت ورزش و جوانان برای اینکه سرنوشت این دو باشگاه به سایر باشگاهها مبتلا نشود و بحث واگذاری با حساسیت بیشتر انجام شود، بحث اهلیت را مورد نظر قرار داد برای اینکه تمام افرادی که امروز مدعی مالکیت این دو باشگاه هستند، در آن زمان که مالک باشگاه بودند، مدیران هزینهبری بودند و تنها با هزینههای دولت اداره میکردند و همین مساله زیان انباشته را برای این دو باشگاه ایجاد کرد و عملکرد موفقی در رابطه با اداره این دو باشگاه نداشتند. اما اکنون با شلوغ کاری و شانتاژ ادعای مدیریت و مالکیت دوباره این باشگاهها را دارند.
معاون فرهنگی وزیر ورزش در پایان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان به خاطر همین موضوع در بحث واگذاری سعی کرد اهلیت را مورد توجه قرار دهد تا بتواند این دو باشگاه را به اهلش واگذار کند و از ورود افراد غیر اهل جلوگیری به عمل آورد. ما به دنبال آن هستیم که واگذاری این باشگاهها برای 50 یا 100 سال آینده ضمانت داشته باشد و از این به بعد هرکسی خود را مدعی مالکیت این دو باشگاه نکند. وزارت ورزش معتقد است که این دو باشگاه باید اهلیت را در واگذاری دو باشگاه مد نظر قرار دهد تا باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت سایر باشگاهها دچار نشوند.
وسواس در تعیین مالکیت
در موضوع واگذاری دو تیم مردمی استقلال و پرسپولیس، سرویس ورزشی کیهان چون بسیاری از دلسوزان ورزش بر این باور است که در خصوص این دو باشگاه باید دقت لازم و وسواس کافی صورت گیرد و خدای ناکرده واگذاری این دو تیم به کاری برای «رفع تکلیف» تبدیل نشود.
پرسپولیس و استقلال دو سرمایه ملی و کم نظیر ورزش ما به حساب میآیند ، قلب میلیونها هوادار به عشق این دو تیم می تپد، و در واگذاری آنها باید همه جوانب را دید و ملاکهای مختلف را در نظر گرفت و فقط دنبال این نباشیم که یکی جیبش پرتر است و چه کسی برای خرید این دو باشگاه از نظر مالی بیشتر «مایه» میگذارد.
این دو تیم جزو شناسنامه فوتبال و ورزش این مملکت هستند و هرکسی که قرار است مالکیت این دو تیم را برعهده بگیرد، علاوه بر اینکه باید از نظر مالی شرایط لازم را داشته باشد و از حیث معرفتی نیز شناخت لازم را روی ورزش ما ، فوتبال ما، جامعه و جمعیت هوادار ما داشته باشد و در واقع جامعه شناسی استقلال را، جامعه شناسی پرسپولیس را از نظر جایگاه آنها در فوتبال ایران، سابقه، خاستگاه، اهداف، آرمان ها و مکتبی که از لحاظ فنی و فکری به ان تعلق و یا گرایش دارند، و ... بداند.
ما طی سالها که در شرایط فعلی هم چون این مسایل و نکات مهم را در برنامه های خود، لحاظ نکرده و جدی نگرفته ایم، این دو تیم را به این حال و روز انداخته ایم. در این باره البته بدون تعارف وضع پرسپولیس غمبارتر و باعث تاسف بیشتر است!
احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در تازهترین صحبت های خود در رابطه با بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس و اینکه پس از اینکه چهار دوره واگذاری ناموفق، آیا وزارت ورزش برنامهای برای حمایت مالی از این باشگاهها دارد یا خیر؟ گفت: از سال 92 که دکتر گودرزی یکی از سه وزیری بود که در خصوص بحث واگذاری حضوری پررنگ داشت، این موضوع را به جدیت دنبال کرد تا بتواند با واگذاری تیمهای استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، تا حدودی فشار مالی از دوش دولت برداشته شود. متاسفانه پس از 4 دوره این مساله امکانپذیر نشد و وزارت اقتصاد و سایر بخشهای خصوصی در بحث واگذاری وارد شد.
او ادامه داد: در حال حاضر بحث واگذاری از حیطه وزارت ورزش خارج شده و بخشهای خصوصی و وزارت اقتصاد در این زمینه تصمیمگیرنده هستند. البته در بعضی از رسانهها شنیده میشود که اعلام کردهاند وزیر ورزش موافق این قضیه نبود، این واقعا بیانصافی است که در این خصوص رسانهها اینگونه ورود کنند. وزارت ورزش و جوانان به طور جد موافق واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و تلاشهای زیادی در این زمینه انجام داده تا دیگر دولت از نظر حمایت مالی به این دو باشگاه کاری نداشته باشد. به هر شکل مقدمات کار انجام شده بود اما در نهایت دیگر وزارت ورزش تعیین کننده مساله نیست.
احمدی گفت: وزارت ورزش و جوانان برای اینکه سرنوشت این دو باشگاه به سایر باشگاهها مبتلا نشود و بحث واگذاری با حساسیت بیشتر انجام شود، بحث اهلیت را مورد نظر قرار داد برای اینکه تمام افرادی که امروز مدعی مالکیت این دو باشگاه هستند، در آن زمان که مالک باشگاه بودند، مدیران هزینهبری بودند و تنها با هزینههای دولت اداره میکردند و همین مساله زیان انباشته را برای این دو باشگاه ایجاد کرد و عملکرد موفقی در رابطه با اداره این دو باشگاه نداشتند. اما اکنون با شلوغ کاری و شانتاژ ادعای مدیریت و مالکیت دوباره این باشگاهها را دارند.
معاون فرهنگی وزیر ورزش در پایان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان به خاطر همین موضوع در بحث واگذاری سعی کرد اهلیت را مورد توجه قرار دهد تا بتواند این دو باشگاه را به اهلش واگذار کند و از ورود افراد غیر اهل جلوگیری به عمل آورد. ما به دنبال آن هستیم که واگذاری این باشگاهها برای 50 یا 100 سال آینده ضمانت داشته باشد و از این به بعد هرکسی خود را مدعی مالکیت این دو باشگاه نکند. وزارت ورزش معتقد است که این دو باشگاه باید اهلیت را در واگذاری دو باشگاه مد نظر قرار دهد تا باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت سایر باشگاهها دچار نشوند.
وسواس در تعیین مالکیت
در موضوع واگذاری دو تیم مردمی استقلال و پرسپولیس، سرویس ورزشی کیهان چون بسیاری از دلسوزان ورزش بر این باور است که در خصوص این دو باشگاه باید دقت لازم و وسواس کافی صورت گیرد و خدای ناکرده واگذاری این دو تیم به کاری برای «رفع تکلیف» تبدیل نشود.
پرسپولیس و استقلال دو سرمایه ملی و کم نظیر ورزش ما به حساب میآیند ، قلب میلیونها هوادار به عشق این دو تیم می تپد، و در واگذاری آنها باید همه جوانب را دید و ملاکهای مختلف را در نظر گرفت و فقط دنبال این نباشیم که یکی جیبش پرتر است و چه کسی برای خرید این دو باشگاه از نظر مالی بیشتر «مایه» میگذارد.
این دو تیم جزو شناسنامه فوتبال و ورزش این مملکت هستند و هرکسی که قرار است مالکیت این دو تیم را برعهده بگیرد، علاوه بر اینکه باید از نظر مالی شرایط لازم را داشته باشد و از حیث معرفتی نیز شناخت لازم را روی ورزش ما ، فوتبال ما، جامعه و جمعیت هوادار ما داشته باشد و در واقع جامعه شناسی استقلال را، جامعه شناسی پرسپولیس را از نظر جایگاه آنها در فوتبال ایران، سابقه، خاستگاه، اهداف، آرمان ها و مکتبی که از لحاظ فنی و فکری به ان تعلق و یا گرایش دارند، و ... بداند.
ما طی سالها که در شرایط فعلی هم چون این مسایل و نکات مهم را در برنامه های خود، لحاظ نکرده و جدی نگرفته ایم، این دو تیم را به این حال و روز انداخته ایم. در این باره البته بدون تعارف وضع پرسپولیس غمبارتر و باعث تاسف بیشتر است!